سمنان- ایرنا- رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان گفت: ۱۸۴ هزار و ۲۵۷ نفر از سراسر کشور در طرح ملی نشاط شرکت کردند و شهرستان سمنان با ۳۹ هزار و ۱۰۰ نفر، حدود ۲۲ درصد از جمعیت شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌داد.

به گزارش ایرنا، امین قنبری روز چهارشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: در استان سمنان نیز در مجموع ۴۴ هزار و ۲۳۹ نفر ثبت نام کردند و سهم شهرستان سمنان حدود ۸۹ درصد بود و شهرستان سمنان توانست مقام اول کشور و اول استان را از آن خود نماید.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان گفت: ثبت نام طرح ملی نشاط با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیکی کشور در دو قسمت حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای از هفتم اسفند ۱۳۹۹ در ایران آغاز شد و تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه داشت.

قنبری بیان کرد: طرح ملی نشاط با ابتکار فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیک با تلفیق بازی‌های الکترونیکی و فعالیت بدنی با هدف ایجاد تحرک و فعالیت بدنی در شرایط ویژه کرونایی طراحی شد که بسیار اثربخش بود.

وی ادامه داد: این طرح در سه بخش ورزش مجازی، ورزش های الکترونیک (حرفه ای) و ورزش های الکترونیک (آماتور) برگزاری شد که ثبت نام در این طرح محدودیت سنی نداشت و تمامی اعضای خانواده می توانستند در این طرح شرکت نمایند و از جوایز ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریالی این طرح بهره مند شوند.

رییس هیات ورزش های همگانی شهرستان سمنان با اشاره به مشارکت گسترده کمیته های زیر مجموعه هیات و باشگاه های ورزشی در این طرح گفت: اکثریت کمیته های هیات ورزش های همگانی شهرستان سمنان و باشگاه زیرمجموعه این هیات در این طرح مشارکت داشتند که در پایان کمیته های ایروبیک مقام اول، ورزش و توسعه فعالیت بدنی دانش آموزان مقام دوم و کمیته های ای ام اس و جامپینگ فیتنس به صورت مشترک مقام سوم این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند.

 چندی پیش هیات ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان توانست عنوان قهرمانی مسابقات ورزش های الکترونیک (PES / FIFA) استان سمنان را نیز در طرح ملی نشاط کسب کند و نفرات برتر جهت مسابقات انتخابی تیم ملی به این دوره از مسابقات اعزام شدند.