آبادان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به انجام ۳۴۸ آزمایش پی سی آر در ۲۴ ساعت گذشته در آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: ۱۶۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده آبادان شناسایی شدند.

شکراله سلمان‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی از موارد جدید شناسایی شده ۱۰۲ بیمار در آبادان، ۲۹ بیمار از خرمشهر و در شادگان ۲۹ نفر به کووید۱۹ مبتلا شدند.

وی افزود: از موارد جدید ۱۶۰ بیمار (آبادان ۸۱ بیمار، خرمشهر ۲۸ بیمار و شادگان ۲۸ بیمار) به صورت سرپایی درمان شدند و متاسفانه یک مورد فوتی در آبادان به ثبت رسید.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز گذشته نیز ۳۷ بیمار دارای علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان بستری و ۳۸ بیمار پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستند.

۱۰ شهرستان خوزستان از جمله خرمشهر و آبادان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرستان های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.