تهران-ایرنا- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت ساخت مدارس بزرگ مقیاس حرکت کنیم، از این‌رو احداث مدارس کمتر از ۶ کلاس درس پذیرفتنی نیست.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهراله رخشانی‌مهر در نشست مشترک با همکاران دفاتر برنامه‌ریزی و تأمین منابع و نظارت بر اجرای طرح‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، هماهنگی و انسجام بیشتر در ارتباط این دو حوزه را موجب تسریع در اجرای طرح ها و تحقق اهداف سازمانی دانست.

وی با یادآوری وجود مشکلاتی در معیار و روش اجرای طرح ها خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این نابسامانی ها نبود سیاست‌گذاری صحیح و اصولی در بحث مدیریت و اجرای طرح ها است. وظیفه ما در حوزه ستادی است که آنها را رفع کرده و سازماندهی کنیم تا دیگر شاهد طرح های نیمه تمام و مدارس نامتناسب با جمعیت نباشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف ما این است که هیچ دانش‌آموزی محروم از تحصیل نباشد و امکانات زیرساختی ایمن و استاندارد را برای تمام دانش ‌آموزان فراهم کنیم که وجود ۶ هزار و ۷۰۰ طرح آموزشی فعال در کشور، نشانه اهتمام و تلاش جدی در توسعه عدالت آموزشی است.

رخشانی مهر افزود: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت «ساخت مدارس بزرگ مقیاس» حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به رشد قابل توجه اعتبارات مدرسه‌سازی درسال‌های اخیر اشاره و تأکید کرد: اعتبارات و منابع مالی، نیازمند مدیریت صحیح در مراحل مختلف است تا در جای خود و به درستی هزینه شود. این امر مستلزم آن است که معاونت‌های برنامه‌ریزی و فنی و نظارت آموزش و پرورش با به روز آوری چک لیست‌ها و تدوین شاخص های جدید، نظارت خود را در قبال پروژه‌های استانی بیشتر و هدفمند تر کنند، البته نقش بدنه کارشناسی در این رابطه بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: درج پیوست طرح ها در «تفاهم‌نامه طرح‌های عمرانی» که بر مبنای اطلاعات دقیق صورت گرفته است، اقدام بسیار خوبی در جهت هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری سازمان نوسازی مدارس در جهت شفاف سازی هزینه‌کرد منابع مالی است.