کرمان‌ - ایرنا - کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه ناپایداری های جوی در این استان ادامه دارد گفت: افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت و بارش احتمالی تگرک در اکثر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ناپایداری های جوی از امروز ( هشتم اردیبهشت ماه) در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان آغاز و تا بعداز ظهر یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد. 

وی گفت: رشد ابرهای همرفتی،رگبار باران، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت و بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد به دور از انتظار نیست. 

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به نوع بارش‌ها که به صورت رگباری،سریع و با شدت اتفاق می افتند، احتمال آبگرفتگی معابر ، جاری شدن رواناب از بالادست و طغیان رودخانه های فصلی در پاره ای مناطق به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان دور ار انتظار نیست.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم بارش روز جمعه در سطح استان پیش بینی می‌شود گفت: پرهیز از تردد ، توقف و چرای دام در مسیر رودخانه ها عدم صعود به ارتفاعات، اطمینان از استحکام تاسیسات، سازه ها، تابلوها و بنرهای شهری توصیه می شود و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی لازم را داشته باشند.