کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به مشاهده شدن ویروس کرونا هندی در کشورهای همجوار و مرزهای شرقی ایران گفت: این استان با وجود میزبانی از اتباع، آمادگی کامل در خصوص مقابله با کرونای هندی را دارد.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز چهارشنبه در جمع رسانه‌ها افزود: تدابیر در زمینه مقابله با ویروس کرونا  هندی اندیشیده و تصمیمات لازم برای مواجهه با این ویروس اتخاذ شده است.

وی با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونای هندی اظهار داشت: متاسفانه این ویروس در کشورهای افغانستان و پاکستان مشاهده شده و استان سیستان و بلوچستان به‌ دلیل همجواری با کشورهای یاد شده، به‌عنوان کانون نخست بیماری در کشور است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: در کنار جلسات مقابله با ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها، نشستی جداگانه امروز (چهارشنبه) با حضور تمامی مسئولان درجه یک استان برگزار شد.

وی گفت: تدابیر لازم در این خصوص در ۲ وجه آمادگی مراکز درمانی و افزایش تخت های بیمارستان‌های استان کرمان پیگیری می شود.

زینی‌وند عنوان کرد: همچنین مراکز بهداشتی و درمانی نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران آمادگی خود را اعلام کردند و با تامین تجهیزات اولیه تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی با اشاره به تشدید کنترل ورودی به استان کرمان از سوی مرزها گفت: مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ورودی‌ها را کنترل و طرح مهار اتباع خارجی در استان کرمان اجرا می‌شود که این پروژه به‌صورت جدی پیگیری می شود.

وی افزود: بلافاصله از مسافران گذشته کشورهای هند و پاکستان آزمایش گرفته و مکانی برای قرنطینه آماده شد و موارد مثبت را در استان کرمان قرنطینه و از گردش این افراد در کشور جلوگیری می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: اکنون ورود اتباع کشورهای مبتلا به کرونای هندی به استان کرمان به‌صورت کامل ممنوع شده است.