ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: برای عملیاتی‌کردن شعار "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها"، تشکیل کمیته ویژه برای تحقق شعار سال در حوزه استانی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: اتخاذ و اجرای سیاست های تشویقی برای تولید کنندگان، حمایت از کالاهای تولید داخل به ویژه تولید استان، تبلیغات گسترده و مناسب  محصولات و تولیدات داخلی در جامعه و شبکه‌های مجازی و ترجیح دادن مصرف کالاهای تولید استان به سایر استان ها می تواند نمونه هایی از الگوهای فرهنگ سازی برای افزایش تولید در کشور و استان باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اولویت های فرهنگی در سال جدید مشارکت گسترده و فعالانه مردم در انتخابات است زیرا دشمنان نظام اسلامی مدت هاست با القای روحیه بی تفاوتی بین مردم به دنبال کاهش مشارکت مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: هر مجموعه ای باید تلاش خود را برای انگیزه بخشی در بین مردم برای حضور  در انتخابات به خوبی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: متأسفانه بد اخلاقی های افراد یکی از مشکلات انتخابات است که ضرورت دارد مجلس و شورای نگهبان با اتخاذ تصمیمات کارشناسی، رعایت موارد اخلاقی در انتخابات را شرط احراز صلاحیت افراد دانسته و این مسأله را به عنوان قانون مصوب اجرایی کند تا از بروز مشکلات اخلاقی در جامعه جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم حضور فعالانه اعضا در جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: اثرگذاری فرهنگی در جوامع و بین مردم زمان‌بر بوده و تأثیر آن مانند سایر کارها با گذشت زمان آشکار می شود بنابراین باید در عرصه فرهنگ عمومی و حضور فعالانه در جلسات شورا با انگیزه و همت مضاعف تری عمل کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت کارهای فرهنگی در بخش ها و روستاها، برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در بخش های بزرگ استان می تواند اثرگزار باشد بنابراین لازم است برنامه ریزی های لازم برای برگزاری چنین جلساتی در سال جدید انجام  پذیرد.

امام جمعه ارومیه گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان می تواند به تناوب در سازمان‌ها و ادارات مختلف برگزار شود تا ضمن  ارزیابی شرایط فرهنگی در آن مجموعه، اثرات نشست های فرهنگی در ادارات و سازمان ها نیز تجلی پیدا کند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در پیام ابتدای سال، امسال را به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری فرمودند.