اراک - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: واحدهای فناور و دانش‌بنیان این استان پارسال یک میلیون و ۱۰۰ هزر دلار انواع کالا را به نقاط مختلف جهان صادر کردند.

سید «محمد کریم‌الدینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی در سال گذشته نه تنها تولیدات واحدهای فناور استان مرکزی کاهش نداشته بلکه میزان صادرات ابن واحدها نیز چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: ۹ شرکت در دوره پسارشد و ۷۳ شرکت نیز در دوره رشد، سال گذشته فعالیت خود را تحت نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی آغاز کردند که ظرفیت این مرکز علمی را به طور چشمگیری افزایش داد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی با بیان اینکه این استان از نظر واحدهای فناور و دانش‌بنیان رتبه هشتم کشور را دارد، گفت: ۱۸ واحد دانش‌بنیان استان در مجموعه پارک علم و فناوری استان مستقر است و بقیه در شهرک‌ها و نواحی مختلف استان فعالیت می‌کنند.

کریم الدینی اظهار داشت: حمایت‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی از واحدهای فناور به‌صورت بسته‌های آموزشی، معافیت‌های مالیاتی، عوارض گمرکی بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، آزمایشگاهی، کارگاه‌های شبکه‌سازی و پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ بهره اندک انجام می‌شود.

۴۰ شرکت در در دوره پسارشد و ۱۰۴ شرکت در دوره رشد زیر نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کنند.