بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: بهسازی و مرمت آسفالت معابر مرکز استان دست کم ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که معادل بودجه ۲ سال شهرداری است.

مهندس هادی زارعی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مساحت معابر شهر بجنورد بیش از پنج میلیون و ۱۵۴ هزار مترمربع است که از این میزان یک میلیون و ۷۴۹ هزار مترمربع آسفالت مطلوب دارد و مابقی باید بهسازی شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۷ هزار مترمربع از معابر شهر بجنورد خاکی است گفت: این معابر در حاشیه شهر بجنورد است که با اولویت آسفالت می شود.

وی افزود: در سال های اخیر، نگاه ویژه به نقاط حاشیه ای شهر مبذول شده و بهسازی معابر در اولویت بوده است به طوری که بیشترین انرژی و اعتبار در این نقاط صرف شده است.

شهردار بجنورد گفت: در یک سال گذشته ۲۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع روکش آسفالت و ۷۰ هزار مترمربع مرمت و لکه گیری معابر سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مرکز استان، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بسته شده است که ۵۶ درصد از این میزان جاری و مابقی بودجه عمرانی است که امید می رود محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بالارفتن قیمت ارز و گرانی ها، هزینه تمام شده کار را افزایش داده است گفت: در این شرایط اعتبارات و منابع مالی در اختیار پاسخگوی نیاز نیست از این رو شهرداری ها نیاز به حمایت دارند.

زارعی خاطرنشان کرد: یک مشکل اصلی در بجنورد که مورد گلایه شهروندان شده، وضعیت آسفالت معابر است این مشکل بویژه در مناطق حاشینه ای، بیداد می کند.

شهردار بجنورد گفت: ۳۰ درصد از جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهر بجنورد در حاشیه سکونت دارند که بهره کمتری از خدمات و رفاه شهری دارند.

وی افزود:  اعتراض و گلایه ها بسیار زیاد اما توان شهرداری برای خدمات رسانی محدود است، در این شرایط اقدامات انجام شده، به مثابه تسکین دهنده درد بوده است، هر سال آسفالت معابر دچار تخریب شده و به مشکلات افزوده می شود اما با این وضعیت اعتباری، عقب ماندگی در خدمات رسانی بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه رها شدن آسفالت تخریب شده توسط دستگاه های خدمات رسان هم مشکلات را افزایش داده است گفت: شرکت های خدمات رسان تکلیف دارند پس از انجام پروژه، نسبت به آسفالت و مرمت معابر اقدام کنند اما در بسیاری موارد، آسفالت تخریب شده به حال خود رها شده است.

شهردار بجنورد افزود: در این زمینه، اعتراض ها به سمت شهرداری است، این در حالی است که مرمت وظیفه دستگاه خدمات رسان است.