اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی باند دوم جاده رضی- امیرکندی در شهرستان گرمی مغان شروع شده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه مردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

محبوب حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مسیر رضی – امیرکندی ۱۲ کیلومتر با پیمانکار عقدقرارداد شده و قرار است تا پایان خرداد چهار کیلومتر این مسیرآماده آسفالت‌ریزی شود و باقی مانده این مسیر هم تا آخر مردادماه تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به روند اجرایی مطلوبی که در این پروژه است امیدواریم امسال شاهد افتتاح این پروژه و اتصال بزرگراه اردبیل - سه‌راهی رضی به شهر رضی باشیم و امکان تردد ایمن و مطمئن برای شهروندان ایجاد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر اعتبار توسعه راه‌های استان اردبیل نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است، گفت: در سال ۹۶ کل راه‌های شریانی و غیر شریانی استان ۴۲۷ کیلومتر بوده که ردیف‌دار کردن آنها در بهره‌مندی از اعتبارات ملی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها و برخورداری از راه‌های ایمن در سال‌های گذشته جزو استان‌های کم‌برخوردار بوده ولی هم‌اکنون تمام راه‌های شریانی از جنوب تا شمال و شرق تا غرب این استان دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند.

او اظهارکرد: ۵۳۶ کیلومتر راه و محور مواصلاتی در استان هم‌اکنون ردیف اعتبار ملی دارند که در چهار سال اخیر همه این اعتبارات در بودجه سالانه تثبیت شده است.

حیدری افزود: تمامی راه‌های مواصلاتی استان از قبیل اردبیل - سرچم، اردبیل - آستارا، اردبیل- مشگین‌شهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرح‌های مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهارخطه در آنها شروع شده است.


وی درباره مسیر پارس‌آباد - سربند و سربند - مشگین‌شهر نیز افزود: عملیات اجرایی این مسیر با اعتبار پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

حیدری با بیان اینکه امسال ۶۰ کیلومتر بزرگراه در قالب ۹ پروژه افتتاح می‌شود، گفت: در سال آینده بیش از ۸۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۳ نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.