تهران - ایرنا - سرپرست مدیریت تعمیرات، تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی از بازسازی و تعمیر اساسی یک دستگاه از توربین‌های گازی تلمبه‌خانه گوره خبر داد.

به گزارش روز جمعه شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ( شانا)، «همایون داودی فیل‌آبادی» افزود: این توربین گازی تلمبه خانه گوره از نوع ورکسپور است که بازسازی و مونتاژ آن بدون استفاده از دانش فنی کارخانه سازنده و با بهره‌گیری از توانمندی و تجربه متخصصان این مدیریت در کارگاه مرکزی اهواز انجام شد.

وی اظهارداشت: این نوع توربین‌ شامل مولد گاز داغ و توربین نیروست و هر کدام شامل دو بخش بدنه‌ها و روتورهاست که عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی این بخش‌ها و مونتاژ نهایی توربین با استفاده از قطعات یدکی ساخت شرکت‌های توانمند داخلی، امکانات موجود کارگاهی و تجربه و دانش فنی کارکنان، با کیفیت بالا محقق شد.

سرپرست مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرآیندی گفت: در این تعمیرات کمپرسور هوا، کمپرسور توربین و پوسته میانی، توربین نیرو، روتور مولد گاز داغ مطابق استانداردهای فنی بازسازی و مونتاژ شد.

داودی فیل‌آبادی یادآور شد: توربین‌های گازی ورکسپور، از جمله توربین‌هایی  هستند که از چند دهه پیش در تلمبه خانه نفت گوره فعال هستند که تعمیرات اساسی آنها به‌طور دوره‌ای ازسوی این مدیریت انجام می‌شود.