کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه؛ حیات و توسعه جامعه را مرهون تلاش خستگی‌ناپذیر کارگران در عرصه کار و تولید دانست و گفت: نیروی کار به تعبیر مقام معظم رهبری سربازان اقتصاد مقاومتی‌اند و چرخ سازندگی و بالندگی با دست‌های پر توان آنها می‌چرخد.

«حسن عزیزی» عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت ۱۱ فروردین روز جهانی کار و کارگر، افزود: در برهه کنونی باوجود تحریم‌های ظالمانه که آثار و پیامدهای آن مردم به ویژه کارگران، اقشار متوسط و پایین جامعه را نشانه رفته، پایمردی کارگران مانند همیشه امید آفرین و قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر کارگران در تحقق شعارهای اقتصادی سال، اظهار امیدواری کرد در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام" تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام‌گذاری شده کماکان جهاد این سربازان در عرصه کار و تولید به آبادانی و رونق ملی منجر شود.

او همچنین با اشاره شیوع ویروس کرونا و رعایت موازین بهداشتی برای حفظ سلامت بر نقش آفرینی جهاد گونه کارگران در عرصه تولید اشاره کرد و خواستار هم افزایی بیشتر میان جامعه کارفرمایان، کارگران و دولت در راستای توسعه کشور شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ در راستای رونق تولید بر الگو سازی برای تکریم و صیانت از جامعه کار و تولید اشاره کرد وافزود: با تمام توان حمایت همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین تشویق و تقویت روحیه کار و تلاش در نیروهای مولد، متخصص، مخترع و مبتکر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

عزیزی همچنین اعلام کرد: زمینه های لازم برای تبادل و به اشتراک گذاری اطلاعات، تجارب، دانش و مهارت‌های علمی و تجربی در جامعه کار و تولید فراهم است و یکی از برنامه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور تشویق جامعه کار و تولید، تجلیل از فعالان و نخبگان این عرصه است.

برگزاری برنامه‌های هفته کارگر در فضای مجازی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری برنامه‌ها هفته کارگر در فضای مجازی خبر داد و گفت: به خاطر سلامتی کارگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با همکاری صدا و سیما برگزار می‌شود.

 عزیزی، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای شاخص کارگر و شاخص سلامت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار، برگزاری مسابقات مجازی ورزشی و تفریحی کارگران، دیدار از واحدهای کارگری و صنعتی نمونه، تقدیر از کارفرمایان نمونه در حوزه مبارزه با شیوع کووید ۱۹ و کارگر نمونه ملی و واحد نمونه ملی در جشنواره ملی امتنان، برگزاری نمایشگاه کتاب و عیادت از بیماران کارگر در بیمارستان ها به صورت مجازی را از جمله برنامه های بزرگداشت هفته کارگر در استان اعلام کرد.

 او همچنین گفت: نمایندگان شرکای اجتماعی کارگری و کارفرمایی، تعاونی ها، بسیج کارگری و کارمندی هر کدام به نوبت خود به صورت جداگانه برنامه گرامیداشت هفته کارگر را برگزاری می کنند.

روز جهانی کارگر همه ساله از سوی طبقات کارگری در روز اول ماه مه برگزار می‌شود و اتحادیه‌های کارگری در بسیاری از کشورهای جهان این روز را با برگزاری جشن‌های خیابانی برگزار می‌کنند.

در تقویم کشورمان نیز پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال با عنوان هفته کارگر نام‌گذاری شده و این روز برابر ماده ۶۳ قانون کار جزو تعطیلات رسمی همه کارگران مشمول قانون کار به شمار می‌رود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از ۳۰ هزار نیروی انسانی مشغول در هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد.