تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران بیان اینکه بنیاد از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: قداستی که جامعه ایثارگری دارد ظرفیت بزرگی برای اطلاع‌رسانی ایجاد می‌کند و باید از این ظرفیت برای معرفی فداکاری‌ها و رشادت‌های ایثارگران بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، سعید اوحدی روز شنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی روابط عمومی سازمان‌های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی برای اطلاع‌رسانی به جامعه گفت: انسجام و هم‌افزایی روابط عمومی‌های سازمان‌های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه ایثارگری مؤثر است و بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستیابی به اهداف خود یاری می‌دهد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت روابط عمومی و نقش آن در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی گفت: نقش روابط عمومی در بنیاد با سایر سازمان‌ها تفاوت دارد و پیوند و انسجام محکم درون سازمانی و برون‌ سازمانی زمینه اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق به جامعه اسلامی و ایثارگران عزیز را فراهم می‌سازد.

اوحدی با اشاره به مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: رسالت روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهمیت است و از آنجا که بنیاد رویکرد فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد غنا و تأثیرگذاری آن از اهمیت زیادی برخوردار است ضمن اینکه روابط عمومی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران باید تلاش کنند علاوه بر اطلاع رسانی، مسئله محور بودن و فعالیت در جهت حل مسائل را در دستور کار قرار دهند.

معاون رییس جمهوری نقش مطالبه‌گری برای جامعه ایثارگری را مهم دانست و گفت: در طول ۳۰ سفر استانی برای تحقق مطالبات ایثارگران از جمله در بخش‌های مسکن و اشتغال تلاش‌های زیادی انجام شد و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش‌های دقیق نقش مهمی در تحقق این مطالبات ایفا کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تنوع فعالیت‌ها در سازمان‌های وابسته به بنیاد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های فرهنگی، درمانی، رفاهی، خدماتی و اقتصادی فعالیت‌ دارد که اهداف همه این فعالیت‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری است، از این رو انسجام بین سازمان‌های تابعه بنیاد از اهمیت زیادی برخوردار است و اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در انسجام بخشی حوزه اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها نقش مهمی دارد.

ارائه گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ای بنیاد

رضا حاجی‌آبادی  مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ای بنیاد، گفت: پخش ۳۷۰۰ خبر معادل ۲۴۰ ساعت از شبکه‌های مختلف رسانه ملی، انعکاس ۲۱۰۰ خبر در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی، انتشار ۱۸۰۰ فتوتیتر، فیلم و کلیپ و پست در فضای مجازی، تهیه ۱۵۰۰۰ فریم عکس از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۴۰۰ ساعت فیلمبرداری از برنامه‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران و درج یادداشت و پیام‌های متعدد در رسانه بخشی از عملکرد رسانه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۹ بوده است.

در این نشست مدیران روابط عمومی سازمان‌های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.