به گزارش ایرنا ، تقاطع غیراستاندارد ورودی به کمربندی نوشهر در منطقه نیرنگ یکی از نقاط حادثه خیز این شهرستان است. طبق گزارش های رسانه ای طی سال های گذشته حدود ۱۰ نفر در بر اثر تصادف در این تقاطع کشته شدند.
رفع حادثه خیزی این نقطه طی سال های گذشته بین دو گزینه ایجاد زیرگذر یا دوربرگردان و مشکلاتی که هر یک از گزینه ها به دنبال داشت ، معطل مانده بود ، ولی معاون راهداری مازندران امروز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات راه های شهرستان نوشهر گفت که طرح ایجاد دوربرگردان مصوب شده است.
محسن محمدنژاد افزود : طرح جدید برای احداث دور برگردان های استاندارد در تقاطع نیرنگ ظرف مدت ۱۰ روز آینده آماده می شود.
وی گفت : برآورد لازم برای تامین اعتبارات و سهم دستگاه های مختلف مانند شهرداری ، راه و شرکت برق هم برای تقبل هزینه ها بزودی مشخص و به مدیران مربوطه اعلام خواهد شد.
او افزود : در این طرح ، دور برگردان استاندارد یکطرفه در ضلع های شرقی و غربی با فاصله کارشناسی در نظر گرفته خواهد شد.
محمدنژاد گفت که مکاتبات لازم هم برای اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این دور برگردان ها از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
تقاطع نیرنگ محل گذر دستکم ۱۵ هزار نفر از اهالی ساکن در بالادست کمربندی نوشهر است.
بر اساس اعلام فرماندار نوشهر ، هنگام احداث کمربندی نوشهر قرار بود در تقاطع نیرنگ پل احداث شود ولی تملک زمین برای آن با مشکل و ایمن سازی کمربندی در ای نقطه دچار مشکل و مرور زمان شد.
ساخت کمربندی نوشهر - چالوس به طول ۱۲ کیلومتر از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و اواخر دهه ۸۰ هم به بهره بردرای رسید.
سعید یزدانی در نشست امروز گفت که نبود پل و دوربرگردان در این نقطه در کنار تردد زیاد خودروها سبب به خطر افتادن امنیت مردم منطقه شده است.
وی خواستار تعامل و همکاری شهرداری ، اداره برق و سایر دستگاه های دخیل با راهداری برای ساخت هر چه زودتر دوربرگردان در منطقه نیرنگ شد.
فرماندار نوشهر با تاکید بر این که بخشی از طرح باید از سوی شهرداری اجرا شود ، گفت : راهداری کار آزادسازی حریم ۲۲.۵ متری مسیر ، زیرسازی و تامین آسفالت ساخت دوربرگردان ها را بر عهده خواهد داشت.