شهرکرد - ایرنا - پرداخت ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی، آغاز طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری امام‌زاده سورک و اختصاص هفت هزارتن نهاده دامی از جمله خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در دوازدهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته در اختیار جوانان متقاضی قرار گرفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان، حمید کریمی افزود: پارسال ۶۹ پرونده اشتغال‌زایی در زمینه دام‌پروری دام سبک، مشاغل خانگی، توسعه مشاغل خدماتی و تجهیز باشگاه‌های ورزشی به این اداره کل ارائه شد که با معرفی به بانک‌های عامل، تسهیلات موردنظر به متقاضیان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: با اعطای این تسهیلات زمینه اشتغال برای بیش از ۲۰۰ نفر ایجاد شده است.

طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری امام‌زاده سورک آغاز شد

کارشناس دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری امام‌زاده عبدالله سورک در بخش فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد آغاز شده است.

علی مولوی با اشاره به اختصاص ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح افزود: با اجرای این طرح، محوطه اطراف امام‌زاده عبدالله سورک ساماندهی و بهسازی خواهد شد.

وی یادآور شد: امام‌زاده عبدالله سورک  در ۴۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری  واقع شده است که در سال  ۱۳۲۸ هجری شمسی بقعه‌ای با مصالح آجر قرمز و گچ بر سر بنای خشت و گِلی امام‌زاده ساخته شد که بنای آن هشت ضلعی، دارای چهار ایوان و گنبدی دو پوسته است.

۷ هزار تن نهاده دامی به دامداران چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این میزان نهاده به دامداران سبک و سنگین سنتی تخصیص داده شده است و در روزهای آینده در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود.

سام مردانی با بیان اینکه در سال گذشته با توزیع نهاده خام بین کارخانه‌های خوراک دام استان، ۱۹ هزار تن خوراک دام در چهارمحال و بختیاری تولید شد، افزود: در ماه آینده نیز سه هزار تن خوراک دام در استان تولید و در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

وی بر تشدید نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی در استان تاکید و تصریح کرد: به‌زودی نهاده دامداران و دیگر ماکیان نیز از طریق بازارگاه توزیع خواهد شد.