ارومیه- ایرنا- فرمانده سپاه نقده گفت: طی یک سال گذشته و از آغاز توزیع بسته‌های معیشتی ۱۰ هزار بسته در شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ اکبر نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: ارزش ریالی این بسته‌های معیشتی توزیع شده ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان  یک هزار بسته معیشتی آماده شده تا بین نیازمندان شهرستان نقده توزیع شود.

فرمانده سپاه نقده گفت: ارزش این بسته ها نیزهر کدام به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌رسد که در قالب اعتبارات قرارگاه حمزه سید الشهدا و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تامین شده است.

سرهنگ نوروزی اضافه کرد: همچنین به مناسبت روز بسیج سازندگی که مصادف است با ۱۷ اردیبهشت، ۲ هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان علاوه بر روزه داری فرصتی مناسب برای دستگیری از مستمندان و ترویج کار نیک است .

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است