به گزارش ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، "غلامرضا محتسبی" روز دوشنبه با اشاره به ردیابی و شناسایی مصارف غیرمجاز در منطقه یک آبفای شهر تهران، تصریح کرد: با این اقدام ضمن کاهش هدررفت و جلوگیری از خسارت به شبکه، بیش از ۴۵ میلیارد ریال عاید شرکت کرد.
وی حجم مصارف غیرمجاز آب را در منطقه یک به دلیل عمق زیاد آبهای زیرزمینی و بازدهی پایین چاهها بسیار بالا دانست و افزود: این امر موجب شده است مصارف غیرمجاز بهویژه در فضاهای سبز و بوستانها افزایش یابد و پیمانکاران شهرداریها جهت تامین آب مورد نیاز به استفاده غیرمجاز روی آورند.
وی در ادامه شمار انشعابهای فعال آب در منطقه یک آبفای شهر تهران را ۱۲۲ هزار فقره و انشعابهای فعال فاضلاب را ۸۷ هزار و ۴۱۸ فقره اعلام کرد و گفت: ۱۹ هزار و ۷۵۷ فقره انشعاب فاضلاب نیز پیشفروش شده است که پس از اجرای شبکه اصلی، قابل نصب خواهند بود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به پنج هزار دستگاه کنتور خراب و از کار افتاده در منطقه یک آبفای شهر تهران تعویض شده است، تعداد کنتورهای خراب موجود را حداکثر هزار و ۸۴۹ دستگاه عنوان کرد و گفت: این تعداد، در حد استانداردهای صنعت آب و فاضلاب است.
به گفته وی، تعویض کنتورهای خراب و از کار افتاده باعث میشود نه حقی از مشترکان و نه حقی از شرکت به عنوان حافظ بیتالمال ضایع شود؛ ضمن آنکه هیچ وجهی بابت تعویض کنتورهای خراب از مشترکان دریافت نمیشود.
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران با تاکید بر اینکه ماموران این شرکت در مراجعه به مشترکان حق دریافت هیچ گونه مبلغ نقدی بابت انجام خدمات ندارند، افزود: گاه گزارش میشود که بعضی از افراد خارج از سیستم به مشترکان مراجعه و مبالغی را از آنان بابت انجام خدمات دریافت میکنند که این امر اخاذی و غیر قانونی است و به هیچ عنوان پرداخت وجه نقد به همکاران و پرسنل شرکت که به درب مشترکان مراجعه میکنند، مجاز نیست.
وی تصریح کرد: مشترکان میتوانند در صورت برخورد با چنین مواردی، موضوع را به سامانه ۱۲۲ و یا پلیس اعلام کنند.
محتسبی همچنین درباره عملکرد شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران در بخش وصول مطالبات، گفت: پارسال در بخش آب بها ۹۸ درصد مطالبات شرکت وصول شده است که این رقم در بخش سرمایهای آب به ۹۳ درصد و بخش سرمایهای فاضلاب به ۹۴ درصد رسید ضمن آنکه ۹۹ درصد پرداختها به روش الکترونیکی انجام شد.
وی با اشاره به شرایط ویژه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حوزه مشترکان در ارایه خدمات و کسب درآمدهای شرکت، اظهار داشت: خوشبختانه بخش امور مشترکان از ابتدای امسال تاکنون خدمات خود را بدون تعطیلی و با رعایت تمام شیوهنامههای بهداشتی ارایه داده است.