ارومیه- ایرنا- رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: هنرمندان استان در راستای تبیین تلاش کادر درمان برای مقابه با کرونا و گردآوری خاطرات این قشر زحمتکش آمادگی کامل دارند.

احد هوشمند روز دوشنبه در دیدار با معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: تجلیل از تلاشگران عرصه پزشکی استان، گردآوری و انتشار خاطرات پزشکان و پرستاران در روزهای خاص کرونایی و رسم دیوارنگاره‌های نقاشی با موضوعات مختلف در راستای جهت دهی به افکار عمومی جامعه از مواردی است  که حوزه هنری آذربایجان غربی از آنها استقبال می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز تاثیر هنر بر اذهان عمومی در هدایت و نفوذ پیام ها بر افکار جامعه بر کسی پوشیده نیست و حوزه هنری آذربایجان غربی با در دست داشتن امکانات و با حضور هنرمندان مطرح می تواند در این راستا همکاری‌های لازم را با دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ارومیه داشته باشد.

وی همچنین از جانفشانی ها و ایثار کادر درمان طی ماه های گذشته در راستای مقابله با شیوع کرونا و درمان بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ قدردانی کرد.

علی احمد آقاپور، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش جامعه هنری استان در تولید و اجرای برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: مهار این ویروس نیازمند یک همبستگی و تلاش گسترده جمعی است که نقش هنرمندان در این حوزه و تولید آثار موثر هنری می‌تواند بسیارموثر باشد.

به گزارش ایرنا، حوزه هنری آذربایجان غربی برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله فراخوان ملی "کرونا بود ۱ و۲"، نمایشگاه های مختلف هنری با موضوع بیماری کووید ۱۹ در فضای مجازی و همچنین دیدار با روسای بیمارستانهای مختلف در شهرستان و اهدای هدایای مختلف فرهنگی و هنری به کادر درمان را اجرایی کرده است.