قم-ایرنا- مسئول کمپین بازگشت به فلسطین گفت: اسرائیل نماینده دین یهود نیست بلکه نوک پیکان نقشه‌های استعماری و استکباری در منطقه خاورمیانه است و سران کشورهای اسلامی نباید در دام معامله قرن و تعامل با این رژیم بر مبنای دوستی بین فرزندان حضرت ابراهیم بیفتند.

شیخ یوسف عباس عصر چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی قدس شریف در قم، افزود: اسرائیل ویترین استعمار و فساد در منطقه غرب آسیاست اما برخی از علما به ویژه علمای درباری نسبت به این مساله بی تفاوت هستند و در دام تعامل با این رژیم افتاده‌اند.

وی بیان کرد: انتفاضه مردم فلسطین نشان می‌دهد که مقدسات دینی هیچوقت فراموش نمی‌شود و مردم از عقاید خود دست بر نمی‌دارند.

یوسف عباس ادامه داد: برخی از علمای دینی نسبت به مساله فلسطین بی توجه هستند و از مجمع جهانی تقریب مذاهب درخواست داریم به این مشکل در سرزمین های اسلامی بیش از گذشته بپردازد.

وی افزود: عدم وجود دیدگاه جامع درباره مبارزه با رژیم صهیونیستی از چالش هایی است که مبارزه با اسرائیل را در کشورهای اسلامی دشوار کرده است.

مسئول کمپین بازگشت به فلسطین تاکید کرد: برخی افراد خود را عالم اسلامی خطاب می کنند اما به صراحت می گویند ما توان مقابله با اسرائیل را نداریم و باید در برابر آنها کوتاه بیاییم در حالی که تاریخ اسلام و سیره علمای سلف چنین چیزی نبوده است.

یوسف عباس عنوان کرد: برخی از علمای اسلامی با محدود کردن خود در گستره محلی و سرزمینی خود از رسالت اصلی خود در رسیدگی به وضع مسلمانان گرفتار در مناطق دیگر اسلامی غافل شدند.

وی یادآور شد: هر تلاشی که بخواهد مساله فلسطین را محدود کند بدون شک شکست خواهد خورد و راه به جایی نخواهد برد.

وی تصریح کرد: جوانان سرزمین‌های اسلامی باید در تحقق وعده الهی در آزادسازی قدس شریف و سایر سرزمین های اشغالی با یک دیگر تعامل داشته باشند.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف از روز گذشته با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.