گنبدکاووس - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس معتقد است که این شهرستان مرزی با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت و ۸۴۵ کیلومتر راه‌ اصلی، فرعی و روستایی و نیز قرار گرفتن در مسیر ترددی با سایر شهرهای واقع در شرق گلستان، به یک پایگاه امداد و نجات بین شهری (جاده‌ای) جدید نیاز دارد.

اصغر نودهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) اظهارداشت: هم اینک جمعیت هلال احمر گنبدکاووس ۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری در روستای ایمر در مسیر جاده گنبد - آق قلا و سه راهی اینچه برون این شهرستان دارد که به حادثه دیدگان خدمات رسانی می‌کند.

وی، مسیر گنبدکاووس (جاده اسبدوانی) به کلاله را از جاده‌های پرتردد با سوانح رانندگی بالا در این شهرستان دانست و گفت: به منظور امداد رسانی سریعتر به حادثه دیدگان احتمالی، این محور نیاز جدّی به احداث یک پایگاه امداد و نجات دارد که پیگیر کسب مجوز از سازمان جمعیت هلال احمر کشور برای راه‌اندازی آن هستیم.

نودهی یادآور شد که سال گذشته نیروهای مستقر در ۲ پایگاه‌ امداد و نجات بین شهری گنبدکاووس به مصدومان ۱۷۰ مورد سوانح رانندگی با حضور در محل، خدمات رسانی کردند. 

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس همچنین از استقرار نیروهای پایگاه امدادی ایمر در کانکس خبر داد و افزود: عملیات احداث ساختمان این پایگاه با اعتبار تقریبی ۱۵ میلیارد ریال تا سه ماه آینده پایان می‌یابد.

به گفته وی، هم اکنون ۵۶۰ نیروی امدادگر جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به حادثه دیدگان بلایای طبیعی و مصدومان سوانح رانندگی خدمات رسانی می‌کنند.

نودهی از عضویت ۲ هزار نفر داوطلب درحوزه جوانان جمعیت هلال احمر گنبدکاووس نیز خبر داد و با اشاره به فعالیت ۲۷ خانه هلال روستایی دراین شهرستان، افزود: خانه هلال روستای پلی‌حاجی هم به مناسبت هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد.

وی، هلال احمر را حلقه اتصال توانمندان به نیاز نیازمندان دانست و اضافه کرد: سال گذشته ۵۶۹ خانواده از امکانات بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر گنبدکاووس استفاده کردند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر در ایران حدود ۱۰۰ سال پیش (۱۳۰۱ شمسی) تاسیس شد و از آن زمان تاکنون در حوادث و بلایای طبیعی و بحران‌هایی همچون زلزله، سیل، جنگ، سوانح ریلی، هوایی، دریایی و تصادفات جاده‌ای اعضای این جمعیت پررنگ‌ترین نقش را در امدادرسانی و کاهش آلام بشری برعهده داشته اند و علاوه بر آن این نهاد اقدامات فرهنگی و معنوی از جمله کمک به نیازمندان را نیز با همراهی نیکوکاران به مجموعه اقدامات خود افزوده است.