به گزارش ایرنا، رضا جمالی روز یکشنبه به رسانهها اعلام کرد: در مدت یاد شده هت هزار و ۶۴۲ فقره بازرسی از بنگاههای اقتصادی سراسر استان صورت گرفت که از این بین ۴۳۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ۸۴ میلیارد و ۳۸۰میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
وی بیان کرد: در فروردین همچنین ۲۸۵ فقره گشت مشترک بازرسی از بنگاههای اقتصادی استان انجام و از این بین ۲۳۵ پرونده تخلف به ارزش ۶میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال تشکیل شد که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.
مرغ و نان در صدر شکایتهای صنفی بوشهر
جمالی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین گزارش و شکایتهای دریافتی در این معاونت به ترتیب در حوزه کالا مربوط به مرغ گرم، انواع نان، میوه و سبزی و سیمان بوده است.
وی افزود: در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایتها مربوط به حمل و نقل درون شهری، رستورانهای غذاخوری و بیرون بر و تعمیرات خودرو سبک بوده است.
جمالی اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری دربخش بررسی شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات از مجموع ۳۶۷ فقره شکایت دریافت شده که تعداد ۱۱۰ فقره متخلف مشخص و تشکیل پرونده شده است.
وی یادآور شد: از مجموع شکایتهای رسیدگی شده تعداد ۲۹ فقره پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
جمالی عنوان کرد: بررسی وضعیت گزارشها حاکی از آن است که ۲۶۹ فقره معادل ۷۴درصد مربوط به بخش کالا و ۹۸ فقره معادل ۲۶ درصد مربوط به بخش خدمات بوده است.
وی ادامه داد: گزارشهای دریافتی بر اساس نوع تخلف بیانگر آن است که گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات از بیشترین موارد تخلف بوده است.
جمالی افزود: ستاد خبری رسیدگی به شکایتهای مردمی این سازمان به صورت مستمرآماده دریافت گزارشهای مردمی در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴، سامانه الکترونیکی ۱۲۴ و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری با رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی است.