مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ششمین پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی در محل دهیاری روستای "بیوران" این شهرستان راه اندازی شد.

روژان قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو پیگیری های انجام شده مبنی بر ضرورت استقرار پایگاه اورژانس جاده ای در مسیر "بیوران" در نهایت با جذب اعتبار و نیروهای مختصص این پایگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: با افتتاح این پایگاه هم اکنون شهرستان سردشت از ۶ پایگاه فعال شهری، شهری جاده‌ای و بین جاده‌ای فوریت‌های پزشکی در چهار شهر این شهرستان در راستای خدمات رسانی به بیماران اورژانسی پیش بیمارستانی بهره مند شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: این پایگاه به جمعیت بالغ بر ۱۴ هزار نفر مناطقه "بیوران" و روستاهای اطراف را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: پایگاه فوریت های پزشکی بیوران با هشت نفر پرسنل عملیاتی و یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز این پایگاه، در محل دهیاری روستای بیوران سفلی مستقر و آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی به صورت ۲۴ ساعته است.

قادری ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این پایگاه بسیاری از مشکلات این شهر در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث اورژانسی کاهش یابد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای مرزی و کم برخوردار آذربایجان غربی محسوب می‌شود.