اردبیل -ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال با بیان اینکه بیشترین میزان زکات جمع آوری شده به رفع محرومیت صرف می شود گفت: پارسال ۷۶ درصد زکات جمع‌آوری شده برای کمک به ۴۰۰ خانوار نیازمند و ۲۴ درصد نیز برای عمران و آبادانی روستاهای زکات‌ دهنده هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، مقیم صبحی روز دوشنبه در جلسه  شورای زکات خلخال افزود:هزینه‌کرد زکات مال و توزیع آن در بین محرومان با نظارت مستقیم امام جمعه و رییس شورای زکات شهرستان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از مجموع ۶۶ روستای دارای شرایط کشت محصولات کشاورزی در بخش مرکزی خلخال تنها ۲۲ روستا مشمول پرداخت زکات هستند که زکات مال از  این روستاها توسط ۹۴ نفر از عاملین زکات جمع آوری و به تناسب نیاز عمرانی مناطق و یا نیاز فقرا و محرومان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

صبحی  با بیان اینکه همه ساله ۳۰ درصد به سهم زکات پیش بینی شده برای کمیته امداد امام (ره) مناطق  اضافه می‌شود، اضافه کرد:  جمع آوری هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات فطریه و مال با بکابر گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های جمع آوری زکات کمیته امداد امام  برای سال جاری در این شهرستان پیش بینی شده است. 

وی بیان کرد: در حالی که جمع اوری سه میلیارد ریال زکات فطریه در سال گذشته  برای خلخال پیش بینی شده بود شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم  نماز عید فطر  مانع  از دست یابی به این مبلغ  شده و  ۲ میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال فطریه جمع آوری شد.

او با بیان اینکه سقف زکات جمع‌آوری شده از مردم در سال ۹۸ برای خلخال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده بود، اظهار کرد:  مبلغ  ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال زکات  فطریه برای کمک به محرومان از مردم جمع آوری شد. 

حجت‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه و رییس شورای احیای خلخال نیز در این جلسه کسب رتبه اول استان در پرداخت زکات مال از سوی مردم این شهرستان را در طول سال‌های گذشته افتخاری بزرگ برای اهالی نوع‌دوست منطقه دانست و گفت: زکات عامل بسیار مهم فقرزدایی در جامعه است.

وی اظهار کرد: انتظار از دست اندرکاران جمع آوری  فطریه مردم با توجه به شرایط کرونایی جامعه و پرهیز از انجام هرگونه تجمع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در صورت امکان از دستگاهای کارت خوان است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.