کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان با هدف ارایه خدمت بهتر خبر داد و گفت: این سامانه به منظور تسهیل ارایه خدمات به بیمه‌شدگان و با هدف کاهش کاربرد دفترچه‌های کاغذی و نسخه‌نویسی الکترونیک راه‌اندازی شده است.

«امید قادری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این سامانه دارای قابلیت هایی است، افزود: احراز هویت بیمه شده براساس شماره ملی و شماره تلفن همراه، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده تمام نسخ و ریزخدمات تجویزی و قابل ارائه به بیمه شدگان از جمله این قابلیت‌ها است.

وی از بیمه‌شدگان خواست برای بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید بیمه سلامت به سامانه سرویس‌های شهروندی به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کاهش کاربرد دفترچه های درمانی، افزود: در صندوق روستاییان و عشایر، از ابتدای خرداد، دفترچه های کاغذی چاپ نمی شود و مراکز بهداشتی درمانی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می کنند.

وی اضافه کرد، همه بیمه شدگان می توانند از طریق سامانه یکپارچه تلفنی ۱۶۶۶ هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد و شکایتی که در خصوص بیمه سلامت دارند، از این طریق اعلام و پیگیری کنند.

قادری یادآور شد، همچنین، افراد می توانند با شماره گیری کد دستوری#۱۶۶۶* از استحقاق درمان خود مطلع شوند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.