تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

یزد- ایرنا- فرمانده انتظامی یزد از کشف ۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر شامل ۱۵۹ کیلوگرم حشیش و ۴۱ کیلوگرم تریاک از سوی ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی مهریز خبر داد و گفت: در این عملیات ۲ متهم دستگیر و به دادسرا معرفی شدند

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد ،افزود: در مبارزه  با سوداگران مرگ، ماموران با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند قاچاقچیان قصد انتقال یک محموله افیونی را از جاده‌های یزد به دیگر استان‌ها دارند.

وی با بیان اینکه ماموران با رصد دقیق اطلاعاتی ۲ دستگاه کامیون را شناسایی و آنها را متوقف کردند ،خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروها این مقدار موادمخدر که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت های مختلف خودروها جاساز شده بود، کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی یزد این محموله از شرق کشور بارگیری و به مقصد استان‌های البرز و تهران در حال حمل بود .

از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۱ تن مواد مخدر از سوی ماموران انتظامی استان یزد کشف شد.

بهدانی فرد مقابله با قاچاقچیان مواد افیونی را در اولویت کار نیروهای پلیس استان ذکر کرد گفت: ماموران،  در اقصی نقاط استان با قاچاقچیان مواد مخدر مقابله می‌کنند و هرگز اجازه جولان به آنها داده نخواهد شد.

جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب و بالعکس در برخی مواقع راه‌های این استان برای انتقال کالاهای قاچاق و موادمخدر و نیز قاچاق انسان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در جاده‌های استان تردد می‌کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.