ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: روش های مختلف برای پرداخت زکات فطریه در استان پیش بینی شده و به محض دریافت زکات شهروندان، اقدامات لازم برای اختصاص آن به خانواده های محروم صورت می گیرد.

عزیز سهندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تسهیل در جمع‌آوری زکات فطریه، صندوق‌ها و کاورهای یکسانی در میان ۱۴۷ مرکز خیریه، ۱۳۹ پایگاه کمیته امداد و ۱۰ موسسه خیریه در استان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اجرای طرح یکسان‌سازی جمع‌آوری زکات فطریه، با هماهنگی نیروی انتظامی، از فعالیت صندوق‌های غیر از آرم دبیرخانه شورای زکات و کاورهای ویژه ممانعت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی میزان زکات فطریه در سال جاری، بیان کرد: فطریه پرداختی مردم آذربایجان‌غربی در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۲۲ میلیارد تومان برسد.

سهندی اظهار کرد: کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات، در روز عید سعید فطر، زکوات و کفارات مردم را جمع‌آوری و در میان نیازمندان آذربایجان‌غربی توزیع خواهد کرد.

رییس دبیرخانه شورای زکات آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین مردم خیّر می توانند با شماره گیری کد #۵*۸۸۷۷* از طریق گوشی های همراه زکات فطره و کفارات خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به شماره کارت‌های ویژه زکات فطریه و کفاره، عنوان کرد: مردم آذربایجان‌غربی می‌توانند از طریق  شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۰۹۳ جهت پرداخت زکات فطریه عام، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۰۳۶۹ جهت پرداخت زکات فطریه سادات ، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۹۰۲ جهت پرداخت کفاره عمد و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۸۶۳۶ جهت پرداخت کفاره غیر عمد در اجرای این فریضه الهی مشارکت کنند.

پس فردا، پنجشنبه به احتمال زیاد روز عید سعید فطر است.