سنندج- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سنندج گفت: به منظور بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا و نیز نظارت بر سلامت مواد غذایی در چهار روز گذشته ۷۰۰واحد صنفی در قالب گروه‌های شغلی چهارگانه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت.

جهانبخش یوسفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چهار روز گذشته هشت اکیپ گشت مشترک ستادی از ۴۲ مکان و۲ اداره و در سطح بازدیدهای محیطی ۴۵۸ مورد بازدید از صنوف مختلف شهر انجام گرفته است.

وی به بازدیدهای مکرر از مراکز عرضه غذای آماده اشاره کرد و گفت : در همین مدت ۱۵۰ مرکز تهیه وعرضه غذای آماده مورد بازدید قرار گرفته و تعداد ۹ مورد از مواد اولیه وآماده طبخ  به منظور تایید سلامت نمونه برداری شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان سنندج  گفت: در این بازدیدها ۲۸ واحد صنفی متخلف اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

یوسفی افزود : در این بازدیدها ۱۸۶ کلیوگرم مواد غذایی مختلف تاریخ گذشته و فاسد کشف و ضبط شد.

وی در بخش نظارت بر اقدامات بهبود و کنترل کیفیت آب شرب شهری گفت : انجام ۳۸ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر در این زمینه به انجام رسیده است .

رییس شبکه بهداشت و درمان سنندج  اظهار داشت: در مدت یاد شده از  ۲۹۹ نفراز شهروندان سنندجی در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا انجام شد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و چهار بیمار هم جان خود را از دست دادند تا شمار فوتی‌های کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون به یک‌هزار و ۲۶۸ نفر برسد.

هم اکنون ۴۸۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۷۳ نفر آنها وخیم است.