به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، پایگاه خبری پلیس نوشت: شاید برای شما هم سوال باشد که اگر از رفتار یک مأمور پلیس شکایت داشته باشیم باید به کجا مراجعه کنیم و یا چگونه میتوانیم خوش رفتاری یک مأمور در پیگیری یک پرونده انتظامی را به مقام بالادستی اطلاعرسانی کنیم تا از آن مأمور تقدیر شود.
چه مرجعی مسئول رسیدگی به این نوع تخلفات هست و آیا اصلاً مردم میتوانند در بررسی تخلفات پلیس و نیروهای انتظامی نقشی داشته باشند یا خیر؟ شما میتوانید از طریق سامانه ۱۹۷ انتقادات، شکایات و یا تقدیر از عملکرد پلیس را به گوش مسئولان ناجا برسانید.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در همین راستا اظهار داشت: شکایات مردمی از مأموران نیروی انتظامی و نحوه عملکرد آنها در موضوعات مختلف به خصوص طرح افزایش امنیت اجتماعی، ثبت، دستهبندی و بررسی میشود و اگر خطای مأموران پلیس اثبات شود، با متخلفان برخورد قانونی میشود.
سرهنگ "جلیل موقوفهای" افزود: مردم میتوانند نظر خود را در مورد خدمات مأموران در کلانتریها نظیر انتقاد از عملکرد یک کلانتری و یا ماموران آن، عملکرد مثبت یک مأمور در پیگیری پرونده و پیشنهاد تشویق از وی، خوش رفتاری مأموران ناجا و دیگر موارد را با این سامانه اطلاع دهند.
وی تاکید کرد: شهروندان مطمئن باشند که اطلاعاتشان نزد ۱۹۷ محرمانه میماند.
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
تهران- ایرنا- پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: سامانه ۱۹۷ (مرکز نظارت همگانی ناجا) خدماتی بدون هزینه است که به منظور پیگیری شکایات از عملکرد پلیس و ارگانهای مربوطه در اختیار مردم قرار دارد.