اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ۵۰۰ مبلغ خواهر و برادر در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۱۰۰ هزار دقیقه فایل صوتی و تصویری و چهار هزار محصول هنری رسانه‌ای تولید کردند.

حجت الاسلام حامد اهتمام روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از وظایفی که طلاب و مبلغان در عرصه تبلیغ دین لازم است به آن توجه ویژه داشته باشند موضوع سواد رسانه و نوع کنشگری فعال و اثر گذار در شبکه‌های اجتماعی است.

وی با بیان شرایط سخت کرونایی و تعطیلی بخش زیادی از فعالیت‌های حضوری افزود: حدود ۵۰۰ مبلغ خواهر و برادر آموزش لازم را برای فعالیت رسانه‌ای گذرانده و توانستند شکل جدیدی از فعالیت‌های تبلیغی خود با استفاده از ابزار رسانه در اختیار عموم قرار دهند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان امسال حدود ۳۵۰ مبلغ خواهر و برادر بیش از ۱۰۰ هزار دقیقه فایل صوتی و تصویری از صحبت‌های خودشان با رویکرد قرآن، خانواده، اخلاق و کلام اسلامی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها منتشر کردند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۵۰ طلبه و مبلغ توانمند، بیش از چهار هزار محصول هنری رسانه‌ای فرهنگی در قالب کلیپ، پادکست، یادداشت، شعر، داستان، قصه گویی، عکس نوشته و دیگر محصولات رسانه‌ای تولید و در فضای مجازی منتشر کردند.

حجت الاسلام اهتمام اضافه کرد: از آنجا کیفیت و اثربخشی فعالیت طلاب و مبلغان در عرصه فضای مجازی مورد توجه و دقت ما بوده است،  برای تک تک تولیدات ناظر مشخص شده است که بعد از تایید، فایل تولیدی انتشار پیدا می‌کند.

وی عنوان داشت: برای پاسخگویی به شبهات روز، آی دی کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سوؤالات دینی به صورت گسترده در دسترس مخاطب کانال‌های و صفحات مبلغان و طلاب در فضای مجازی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان گفت: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت حضور حداکثری مردم با هدف تشویق و و ترغیب مردم به حضور در انتخابات و همچنین پاسخگویی به شبهات در مورد کارآمدی نظام مورد توجه مبلغان بوده و در این زمینه تولیدات صوتی، تصویری و هنری آماده و منتشر شده است.