تهران- ایرنا- معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ع) اقتصادی کردن کارهای اجرایی در حوزه مترو را ضرروی ارزیابی و تاکید کرد: واقعیت این است که بهره‌بردار این حوزه باتوجه به میزان سرمایه‌گذاری نتوانسته به آن نقطه منطقی اقتصادی برسد.

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا فخاری روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران اظهار داشت: در توسعه خط هفت و همچنین خطوط حومه‌ای تهران از جمله پرند و هشتگرد بطور جدی ورود کرده‌ایم و به وظیفه اجرایی و ذاتی خود عمل می‌کنیم.

به گفته وی، هم اکنون در مشهد، شیراز و تبریز و همچنین به تازگی در اصفهان در حال فعالیت هستیم و پروژه‌های بزرگی در مراکز استان‌ها در حوزه خطوط ریلی به ویژه مترو آغاز کرده ایم که امید است قرارگاه خاتم در این فضای رقابتی سهم بیشتری را در خطوط مترو داشته باشد.

هشتگرد به مترو تهران وصل شده‌است

شهردار تهران نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: مترو هشتگرد به مترو تهران وصل شده است و در تلاش هستیم تا مترو پرند نیز احداث شود؛ ضمن اینکه خط سه مترو تا پایان مدیریت شهری پنجم به اسلامشهر می رسد.

پیروز حناچی افزود: به طور متوسط سالانه ۱۰ کیلومتر به متروی تهران اضافه کردیم که بخشی از این اقدامات در حوزه احداث تونل، پیش از این اتفاق افتاده بود.

وی اظهار داشت: در این دوره ۳۰ ایستگاه مترو به بهره برداری رسیده و خواهد رسید که هفته آینده ایستگاه مترو مرزداران و اقدسیه بهره برداری می شود.

شهردار تهران گفت: وقتی سوخت‌های فسیلی نفس کشیدن را برای شهروندان تهرانی تنگ می کند به طور طبیعی جهت گیری عمومی باید به سمت استفاده از حمل و نقل پاک باشد.

حناچی با بیان اینکه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: برای مثال در حوزه خودروهای برقی مشکل اصلی نبود باتری و هزینه های مربوط به آن است.

به گزارش ایرنا، آیین عملیات اجرایی نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران در محل کارگاه خط ۱۰ در حوالی دریاچه خلیج فارس برگزار شد.

این خط به طول کلی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین الدین و شهید باقری شروع شده و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط پنج مترو تهران متصل می شود.