بندرعباس - ایرنا-یک فعال فرهنگی سیاسی و مدرس دانشگاه گفت: انتخابات ۱۴۰۰ از هرحیث اهمیت دارد ، آبروی نظام جمهوری اسلامی است و بدون مشارکت مردم انتخابات معنا ندارد.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری روزشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همه ارکان این نظام توسط مردم انتخاب می‌شوند و بدون شک انتخابات در این نظام از یک جایگاه خاصی برخوردار است.

وی انتخابات را آبروی نظام و نشانه مقبولیت این نظام دانست و ادامه داد: انتخابات باید همراه با مشارکت حداکثری و این مشارکت نیز باید در چارچوب رقابت همه گروه‌ها و احزاب باشد.

این فعال سیاسی در این رابطه عنوان کرد: در یک مسابقه باید حداکتر دو تیم شرکت‌کننده وجود داشته باشد و برگزاری آن با یک تیم معنایی ندارد در انتخابات نیز مشارکت مردم باید با رقابت تمامی گروه‌ها و افکار همراه باشد درغیر این صورت برگزاری انتخابات نیز معنا ندارد.

 هنوزفضای جامعه انتخاباتی نیست

این مدرس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت:از طرفی انتخابات امتحانی برای حاکمیت است، بنابراین هرچه میزان مشارکت مردم و جریان‌ها و گروه‌ها بیشتر باشد، انتخابات نیز برای نظام و حاکمیت اهمیت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام ذاکری در بخش دیگری به واقعیت‌های جامعه و انتظارات مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و ابرازداشت: امروز با شرایط دشواری مواجه هستیم و با اینکه تا انتخابات زمان زیادی نمانده اما فضای جامعه هنوز  انتخاباتی نیست.

وی دلیل این شرایط را در گرو چند شرط از جمله تحریم‌ها و ضعف دولت عنوان کرد و بیان داشت: تحریم‌ها آن طور که برخی ادعا کردند کاغذپاره نیست و تاثیر خود را بر شرایط اقتصادی جامعه و زندگی روزمره و معیشت مردم به خوبی نشان داده است.

 ذاکری با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند وجود مشکلات صرفا به ضعف دولت برمی‌گردد، درحالی که مشکلات امروز کشور برآیند عملکرد همه ارکان است، معتقد است: نظام سیاسی حاکم بر کشور مانند یک ماشین است و دولت نیز یکی از چرخ‌های این ماشین است، لذا تخریب دولت تخریب یکی از چرخ‌های اصلی نظام است درحالی که مردم دولت را از حکومت جدا نمی‌دانند، درحالی که همه در درون یک کشتی هستیم و باید همه به هم کمک کنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود و سهم مشارکت مردم همانند دوره‌های گذشته از نکات حائز اهمیت به شمار می‌آید و مردم ما نیز همواره با حضور منسجم خود پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.