یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سکوت امت اسلام و ستمدیدگان عالم در برابر جنایت غاصبان رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین پذیرفته نیست ،آنها باید خشم و تنفر خود را نسبت به دشمنان اسلام ابراز کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه مجازی نمازجمعه این هفته مرکز استان به حوادث تروریستی اخیر در فلسطین و افغانستان اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و قدردانی از جبهه مقاومت افزود: اینها که مدعیان حقوق بشر هستند به مدرسه و بیمارستان و مراسم عزا و عروسی رحم نمی‌کنند و  انتظار دارند ما در مقابل آنها سکوت کنیم. 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد:  با کسی دشمنی نداریم اما به وظایف خود در قبال مسلمانان جهان و مردم مظلوم دنیا عمل می کنیم ،باید امت اسلام تنفر  خود را به نحو مناسب علیه حوادث اخیر در فلسطین و قدس شریف و کشور افغانستان به گوش جهانیان برسانند.

امام جمعه یزد در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: نکته‌ای که ایشان بسیار به آن توجه دادند، تحول در فکر، در ماهیت حرکت و تحول در عمل است ،تا در درون ما اندیشه زنده نشود و خودباوری و خداباوری ایجاد نشود و صراط مستقیم را پیدا نکنیم، به جایی نمی‌رسیم.

ناصری بیان کرد: محیط آموزش و دانشگاه‌ها باید از نظر فهم، فکر، خودباوری و  توجه و تمسک به خدا و کمک گرفتن از قدرت الهی و فکر کردن و اندیشیدن تغییر کند تا بتوان پیشرفت کرد همانطور که این اتفاق در دانش هسته‌ای ایران  رخ داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه یزد ادامه داد: دانشگاهیانی که عقب ماندند و نتوانستند در رشد اقتصادی تحول ایجاد و خود نیز به جایگاهی دست پیدا کنند به این دلیل است  نتوانستند تحول آفرینی کنند و باید به سمت تحولی رفت  که رنگ خدایی و تحول طلبی داشته باشد نه اینکه نگاه آن به سمت شرق و غرب باشد.

به گفته امام جمعه یزد ،حرکت دانشجویان  باید رنگ عزت پیدا کند و رنگ ذلت نداشته باشد که این روحیه در جامعه دانشگاهی پیداست، اینکه آمریکا و غرب با ما سر لج افتاده برای همین است زیرا برای منطقه خاورمیانه برنامه داشتند و می‌خواستند در منطقه آقایی کنند اما ایران ، معادله آنها را به هم زد.

ناصری یادآور شد: هم اکنون آنها در بسیاری از کشورها اعمال نظر و از انتخابات تا جنگ و صلح برای این کشورها برنامه‌ریزی می‌کنند اما ایران اسلامی در برابر آنها ایستاده و خواسته که زیر چتر خدا و قدرت الله و دارای فهم و عزت و استقلال باشد و بر این اساس است که با ایران دشمنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آنها برنامه چپاول ایران را در دستور کار داشتند افزود: آنها از منابع ما مطلع بودند و می خواستند کشور را غارت کنند و ما را زیر سلطه خود ببرند و همان کاری که با عربستان و عراق کردند با ما نیز انجام دهند.

ناصری ادامه داد: از اینکه باید در مذاکره دقت کنیم ،برای همین است که  می‌خواهند عزت ما را به زیر سووال ببرند، می خواهیم در مسیر خدا و دین خدایی باشیم و در این مسیر حتی دیگران را ارشاد و راهنمایی می‌کنیم و به داد مظلومان فلسطین و لبنان نیز می‌رسیم.

همچنین مسوول رسانه و اطلاع‌رسانی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد امروز اعلام کرد که  با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی مردم، نمازجمعه روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه جاری در شهرستان های یزد، اردکان، تفت، مهریز، بهاباد، خاتم، میبد و ابرکوه لغو شد.

حجت‌الاسلام عباس حمیدی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین عبای سیاسی جمعه با همکاری مردم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان های بافق و اشکذر که از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد ، اقامه می‌شود.

هم‌اکنون شهرستان‌های اشکذر و بافق از لحاظ شیوع کرونایی در وضعیت زرد و بقیه در شرایط نارنجی قرار دارد.

قبل از شیوع کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ نمازجمعه در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شد و با شیوع این ویروس برای مدتی وقفه‌ای برای اقامه نمازجمعه در برخی شهرها و روستاها پیش آمد در مناطقی که نمازجمعه اقامه نمی شود، ائمه جمعه از طریق فضای مجازی به ایراد خطبه می پردازند.