بندرعباس - ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بندرعباس گفت:برای مشارکت پرشور و حداکثری لازم است که نامزدها به دور ازشعارهای عوام‌گرایانه وارد انتخابات شوند.

سیدرضا هاشمی‌زاده روز پنجشنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: انتخابات پشتوانه نظام سیاسی است و از ابتدای انقلاب تا به امروز مردم سهم مهمی در مشارکت سیاسی کشور خود از جمله انتخابات داشته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت اعتمادسازی در مردم برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: یکی از عناصر اصلی سرمایه اجتماعی برای تمامی حکومت‌ها و دولت‌ها و حتی نهادها مشارکت اجتماعی و انسجام اجتماعی است و این دو رابطه بسیار نزدیکی باهم دارند.

این جامعه‌شناس ارتباطات با اشاره به اهمیت دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: در این دوره مردم باید برای گزینش هم سکاندار چهره اصلی قوه مجریه و هم شوراهای شهری و روستا به عنوان تصمیم‌گیران بومی و محلی درهر ۲انتخابات مشارکت جمعی و انسجام به عنوان ۲وجه اجتماعی مشارکت داشته باشند. 

هاشمی‌زاده در عین حال به مشکلات امروز کشور به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: نمی‌توانیم از واقعیت‌های امروز جامعه مثل فقر، بیکاری فرار کنیم یا انتظار داشته باشیم همه این‌ها یک شبه برطرف شود اما راه برون رفت از این مشکلات نیاز به کار جمعی دراز مدت دارد.

وی اضافه کرد: واقعیت‌های جامعه امروز روح مشارکت مردم را دچار صدمه کرده است و سرمایه اجتماعی نیز دچار تنزل شده که باید در این دوره از انتخابات با حضور مردم در پای صندوق‌های رای ترمیم شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود و سهم مشارکت مردم همانند دوره‌های گذشته از نکات حائز اهمیت به شمار می‌آید و مردم ما نیز همواره با حضور منسجم خود پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.