تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

سنندج - ایرنا - رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: ۲۷ واحد صنفی در این شهرستان به علت قصور در اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل کسب خود اخطار ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

 جهانبخش یوسفی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  در ادامه روند اقدامات نظارتی هشت تیم گشت مشترک ستادی از هشت اداره و ۶۲ مکان و در قالب بازدیدهای محیطی کارشناسان این مرکز از ۱۶۸ صنف مختلف و ۱۱ مطب پزشک بازدید و به متخلفان اخطار بهداشتی ارائه دادند.

وی افزود: همچنین در این زمینه ۲۲ اخطاریه صادر شده در گذشته  و پنج مورد شکایات مردمی از صنوف نیز مورد پیگیری قرار گرفت .

رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: تیم های نظارتی در ادامه روند اقدامات نظارتی بر سلامت نان خبازی‌ها تعداد ۶ مورد نان این صنوف مورد نمونه برداری قرار گرفت تا میزان نمک استفاده شده در نان و همچنین عدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد تایید قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید از  ۶۹ مرکز عرضه غذای آماده  اضافه کرد:  ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف و دارای مشخصات (تاریخ مصرف و انقضای ) مخدوش کشف و ضبط شد.

یوسفی در زمینه نظارت های مستمر بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب سنندج گفت: تعداد ۲۴ مورد نمونه برداری در راستای تایید سلامت آب و ۱۶۸ مورد تست کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و روستاهای  شهرستان انجام شده است.

وی به حضور بازرسان این مرکز در مساجد شهر سنندج در روز عید فطر اشاره و اظهار داشت: با توجه به برگزاری نماز عید سعید فطر کارشناسان این مرکز به صورت خیلی فشرده و خاص به تعداد زیادی از مساجد شهر سنندج مراجعه نموده و  نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به امامان جماعت و هیات امنای مساجد در هنگام اجرای فریضه مهم نماز جماعت عید را یاد آوری های لازم را ارایه دادند.

رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: در چهار روز گذشته  ۱۹۴ مورد تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا از  شهروندان سنندجی انجام گرفته است.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.