سنندج - ایرنا - برگزاری گردهمایی استانی با موضوع بیست و سومین جشنواره قصه گویی و وبینار تخصصی برخط (آنلاین) در زمینه مدیریت مصرف برق، ۲ خبر کوتاه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان است.

به گزارش ایرنا، دومین گردهمایی مسوولان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کردستان با موضوع بیست و سومین جشنواره قصه گویی با حضور سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و کارشناسان و کمیته‌های دبیرخانه جشنواره بین المللی قصه گویی به صورت مجازی برگزار شد.

این وبینار با هدف روشنگری بیشتر پیرامون بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کردستان برگزار شد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و از خودگذشتگی با اجرای قصه‌گویی زنده توسط دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند به پایگاه اینترنتی به آدرس www.kanoonfest.ir مراجعه کرده و آثار خود را ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ است.

برگزاری وبینار تخصصی برخط در زمینه مدیریت مصرف برق

وبینار تخصصی برخط (آنلاین) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با همکاری شرکت توزیع برق در زمینه مدیریت مصرف برق با هدف فرهنگ سازی در بین اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در این وبینار با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق در سنین جوانی و نوجوانی، بر تداوم این گونه اقدامات تاکید کرد.

سهیلا شیخی افزود: بهره گیری از فضای مجازی به عنوان یک فرصت، تلاش برای افزایش ارتباط با اعضاء و جذب آنها و شرکت فعال و مستمر در انجمن‌های مجازی برای تبادل تجربه و آگاهی مربیان در زمینه مدیریت مصارف انرژی از جمله برق، از دیگر مواردی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان نیز در قالب پاورپوینت نسبت به آموزش‌های لازم و ارائه پیام‌های مدیریت مصرف برق به مربیان حاضر در وبینار اقدام کرد.

هیوا خرم با بیان اینکه در صورت همکاری همه قشرهای جامعه می‌توانیم دوره سال جاری را بدون اعمال خاموشی سپری کنیم؛ از همه مربیان به عنوان سفیران انرژی خواست پیام مدیریت مصرف برق را به جوانان و نوجوانان منتقل کنند.

۲۱ مرکز فرهنگی و هنری ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان استان کردستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.