به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری روز یکشنبه در جلسه هفتگی پروژه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران حوزههای درمان و فناوری اطلاعات و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها برگزار شد، اظهار داشت: به منظور تشویق و دعوت بیمارستان های دانشگاهی برای متصل شدن به سامانه نسخه الکترونیک، پرداخت مطالباتی که در سامانه نسخه الکترونیک ثبت شود، در اولویت قرار داشته و علاوه بر این متناسب با اسناد ثبت شده در این سامانه مطالبات پیشین که به صورت کاغذی تولید شده نیز پرداخت میشود.
وی افزود: مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها نیز با روسای بیمارستان ها و دانشگاههای علوم پزشکی همکاری میکنند که اتصال بیمارستانها به سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی در اسرع وقت انجام شود.
سالاری اعلام اطلاعات غیرمحرمانه مربوط به دریافت خدمات درمانی توسط بیمه شدگان از مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر برنامههای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: اطلاعات مربوط به هزینه ویزیت، نسخه و سایر خدمات و سهم سازمان تأمین اجتماعی از این هزینهها باید از طریق پیامک به بیماران اعلام شود.
وی تکمیل سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی را زمینه ساز توسعه طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده ارزیابی کرد و گفت: با استقرار نظام ارجاع پوشش بیمهای هزینههای درمان افزایش مییابد و بیمار در نظام ارجاع سهم کمتری از هزینه درمان را پرداخت خواهد کرد.
سالاری ادامه داد: با تکمیل سامانه نسخه الکترونیک و توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده داروهای بیشتری تحت پوشش تامین اجتماعی قرار میگیرند و سازوکارهای تشویقی برای توسعه نظام ارجاع توسط سازمان تامین اجتماعی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اتصال بیمارستانهای ملکی این سازمان به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: اتصال HIS سازمان تأمین اجتماعی به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت کاری با اهمیت و نمونه موفقی از همکاری بین بخشی برای توسعه استفاده از فنآوری اطلاعات در نظام سلامت است.
در این جلسه تعدادی از مدیران حوزههای درمان و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان ۹۹) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.