به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، پیروز حناچی در حاشیه این برنامه درباره مشکلاتی که مردم با او در سامانه مطرح کرده بودند گفت: امروز سالگرد ۱۸۸۸ بود و جلسه امروز به شکل نمادین برگزار شد تا ما مدیران شهری در جریان شکایات شهروندان قرار بگیریم.
او افزود: عمده مسائلی که در تماس شهروندان مطرح شد به ساخت و سازها در محدوده شهر مربوط می شد، موضوعاتی مانند گود های ناایمن، تاورهای ناامن در مجاورت منازل مسکونی و مزاحمت هایی که ساخت و ساز برای همسایگان ایجاد می کند. بر همین اساس باید از معاونت معماری و شهرسازی بخواهیم که حداقل در اواخر هفته کاری کنند آرامش مردم فراهم شود.
حناچی درباره عملکرد ۱۸۸۸ نیز عنوان کرد: بنا به گزارشاتی که همکاران ارائه کردند، سرعت رسیدگی به درخواست مردم از ۵۷ روز در سال ۹۶ به ۲۵ روز در سال ۹۹ رسیده است. البته معلوم نیست این آمار تا چه حد کیفی است و باید کنترل و بررسی شود تا کیفیت نیز بهبود پیدا کند. در شاخص پاسخگویی نیز از ۸۱ درصد در سال ۹۶ به ۹۷ درصد در سال ۹۹ رسیده ایم و این نکته نشان از رضایت نسبی شهروندان دارد.
شهردار تهران گفت: ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ابزار ارتباطی ما با مردم است و مردم انتظار دارند عکس العمل مناسبی در قبال شکایات و درخواست هایشان داشته باشیم و جواب قانع کننده ای بدهیم و باید این اتفاق بیفتد.
او یادآور شد: برخی درخواست های مردم از جنس حقوقی و محاکم بود که مربوط به شهرداری نیست ولی آن چیزی که در اختیارات شهرداری است را من و همه همکارانم در بخش های مختلف باید رسیدگی کنیم.
افزایش سرعت رسیدگی به پیامهای شهروندی در سامانه ۱۸۸۸
حناچی، شهردار تهران در توییتر نوشت: ۲۶ اردیبهشت سالروز تأسیس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران(۱۸۸۸) است.
در این توییت آمده است: این مرکز طی ۱۵سال بیش از یک میلیون پیام شهروندی را در حوزههای گوناگون شهری تا حصول نتیجه پیگیری کرده است.در این دوره سرعت رسیدگی به پیامها از ۵۷ به ۲۵روز و رضایت شهروندان از کیفیت پاسخگوییها به ۸۱درصد رسیده است.