یزد- ایرنا- امام‌جمعه مهریز گفت: امیدآفرینی و اعتمادزایی ۲ رسالت اصلی مسوولان و فعالان عرصه روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی و نهادهاست که باید رسالت خود را بیش از گذشته به خوبی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی یکشنبه‌شب به مناسبت ۲۷ اردیبهشت (روز روابط عمومی و ارتباطات)، در دیدار با اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه شهرستان با تبریک این روز به نقش و جایگاه این حوزه و وظایف روابط عمومی‌ها اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جزو وظایف مهم مسوولان روابط عمومی است .

وی با بیان اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات باید روز به روز نسبت به تقویت و حمایت از فعالان این حوزه اقدام لازم به عمل آید ادامه داد: حضور نیروهای مجرب، دلسوز و فعال در روابط عمومی‌ و همکاری با رسانه‌های گروهی موجب اطلاع‌رسانی به موقع و نقش‌آفرین در توسعه منطقه است .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: روز روابط عمومی و ارتباطات در کشور اسلامی یک فرصت مناسب برای قدردانی از همه افرادی است که در این مسوولیت خطیر رسالت ملی و دینی خود را در انعکاس اخبار و بیان مسایل، مشکلات و تبیین عملکردها اقدام می‌کنند.

محی‌الدینی تصریح کرد: با توجه به نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع رسانی باید نسبت به گسترش و حمایت مادی و معنوی آنها و ایجاد ارتباط قوی‌تر با خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ ‌سازی در موضوع‌های مورد نیاز شهرستان در ابعاد مختلف اقدام صورت گیرد.

وی بیان کرد: برای توسعه همه جانبه شهرستان افراد و گروه‌های اجتماعی زیادی نقش موثر دارند که  حضور و فعالیت روابط عمومی‌ها در کنار خبرنگاران و رسانه‌های گروهی بر هیچ فردی پوشیده نیست و باید با همگرایی و همکاری بیشتر شاهد موفقیت در این عرصه باشیم .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به اهمیت انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: باید روابط عمومی ها و خبرنگاران با تهیه و تولید اخبار و محتوا زمینه ساز مشارکت مردم در انتخابات باشد که رسالتی مهم و بسیار اهمیت دارد و همه در قبال آن مسوولیت دارند.

محی‌الدینی گفت: حضور گسترده مردم و جوانان در انتخابات امسال موجب تقویت نظام و انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمان است که چشم دیدن عظمت و اقتدار کشور را ندارند و ه امید خدا به کوری چشم استکبار، مردم ولایی وفاداری خود را نشان می‌دهند.     

از تشکل‌های مختلف رسانه‌ای استان می‌توان به خانه مطبوعات و بسیج رسانه اشاره کرد که فعالیت خود را ز سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.

برابر مصوبه جلسه ۵۹۰ مورخ ۸۵/۶/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» تعیین و اعلام شده است.

مرکز شهرستان  ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.