مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم این استان در ۴۳۰ حوزه، از روز دوشنبه با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شد.

قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس تعداد ۵۳ هزارو ۷۲۱ دانش‌آموز در پایه دوازدهم از امروز در آزمون های نهایی این پایه تحصیلی حضور می یابند.

وی گفت: امسال با افزایش ۶۰ درصدی حوزه‌های امتحانات نهایی در این پایه، برای تامین سلامت دانش آموزان و تقویت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان تلاش شد و ۴۳۰ حوزه میزبان دانش آموزان این پایه هستند.

خدابنده با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت فراوانی که نمرات ۲ پایه‌ نهم و دوازدهم در آینده و سرنوشت دانش آموزان دارد، ستاد ملی کرونا تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات این پایه ها گرفته است، ادامه داد: حفظ سلامت معلمان و دانش‌آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است و در این چهارچوب همه امکانات و تلاشها به کار گرفته شده است تا کمترین مشکلی در این بخش وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: استفاده از ماسک بهداشتی برای دانش‌آموزان و عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانی الزامی است، همچنین آوردن کیف، موبایل، کتاب و وسایل اضافی به حوزه های امتحانی ممنوع شده است.

خدابنده افزود: بازه زمانی امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۲۷ اردیبهشت تا ٢۴ خردادماه امسال است و امتحانات هماهنگ پایه نهم نیز در بازه زمانی ٢٩ اردیبهشت تا ١٩ خردادماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزشیابی دانش آموزان در دوره ابتدایی نیز در قالب اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده مطابق با اهداف برنامه درسی مصوب هر درس در طول سال تحصیلی و برگزاری آزمون‌های عملکردی توسط معلم و نظارت مدیر مدرسه به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی، با یک میلیون و ۳۳۰ هزار دانش‌آموز، ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد.