یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: ۲ خیر نوعدوست با اهدای ۷۵۰ میلیون ریال زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان را فراهم کردند.

سید مسعود عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری خیران، هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکنون با همکاری رسانه‌های گروهی، نهادها و خیران تاکنون در استان اقدامات بسیار موثری بر حسب نیاز صورت گرفته است .

به گفته این مسوول، از ابتدای سال‌جاری تاکنون  ۱۱ محکوم مالی از زندان‌ آزاد شدند و این ستاد در نظر دارد با برنامه‌های فرهنگی نسبت به جمع‌آوری کمک‌ها اقدام کند.

عظیمی به برگزاری پویش‌ها و جشن‌های مختلف برای جذب کمک‌های نقدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی و بازگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده‌هایشان خبر داد.

نیکوکارانی که تمایل دارند در این پویش شرکت کنند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، شماره کارت های مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱  و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵*  کمک های خود را به حساب ستاد دیه واریز کنند.

سال ۱۳۹۹ با همکاری مردم و خیران  ۳۳۵ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۱ میلیارد تومان از محل کمک های خیری در استان یزد آزاد شدند.

 یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد و حدود چهار هزار نفر دوره محکومت خود را در این مراکز سپری می کنند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با موادمخدر است.