به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت) در نشست ۷۰ تن از مدیران روابط عمومی مؤسسات و استانهای کشور به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه گفت: تمام کارکنان رسانه و روابط عمومی سازمان تبلیغات، مؤسسات و ادارات کل بهمثابه نیروهای یک جبهه هستند و تفاوتی ندارد که چه کسی مطرح شود زیرا نتیجه با کار جمعی، حاصل میشود.
وی تأکید کرد: نیروهای روابط عمومی مجاهدانه و با دستان خالی در نزاعی حضور دارند که یکجهت آن ریشه در روایتها دارد و متأسفانه امروزه شاهد تصویری مخدوشی از حق هستیم که اولیای الهی پرچمداران آن هستند لذا شما کاری را پذیرفتهاید که سرسلسله آن متعلق به پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) است و البته کاری متفاوتی محسوب میشود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از همکاران روابط عمومی به عنوان مجاهدینی یادکرد که در خط مقدم میدان جنگ رسانهها قرار دارند و گفت: این نشست به بهانه تشکر از فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات است تا بیشتر از مشکلات، ظرفیتها و خواستههای فعالان این عرصه اطلاع یابیم.
مدالهای بزرگ را به انسانهای بزرگی همچون سردار شهید قاسم سلیمانی میدهند که گرههای بزرگی را باز کرد. اولویتهای سازمان تبلیغات اسلامی موضوعاتی چون «انقلاب اسلامی، اسلام، مردم و تحقق عدل» به شمارمیرود.
تصویری از گفتمان انقلاب اسلامی در سازمان تبلیغات
احمد مداحی رئیس مرکز رسانهای و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تصویر اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در اذهان عمومی توسط همکاران روابط عمومیها در همه بخشها شکل میگیرد و ما همواره تلاش کردیم گوش شنوایی برای درد دلهای دوستان داشته باشیم.
رضا صیادی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بهترین تصویر از سازمان تبلیغات اسلامی؛ تصویری از «گفتمان انقلاب اسلامی» خواهد بود که باید یک پله فراتر از فعالیتهای روابط عمومی باشد. طی جلساتی که تاکنون با دوستان داشتیم نکته اصلی این است که روابط عمومی باید به عنوان عناصر خلاقانه سازمان به صورت مستقل عمل کند اما تصویر واحد را باید به کمک هم دیگر بسازیم.
محسن محمدی مدیر روابط عمومی خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز گفت: متأسفانه ما دوستان روابط عمومی نسبت به همدیگر بیلطف هستیم و همدیگر را خیلی تحویل نمیگیریم درحالیکه همه ما یک خانواده هستیم و مدیران روابط عمومی باید پاسخگوترین فرد یک سازمان و موسسه باشند.
امیر اسماعیلی از سازمان حوزه هنری گفت: ما متأسفانه با رشد ناموزون نسبت به طبقهبندی و توزیع محتوا مواجه هستیم که در یک بازه زمانی بدون اینکه به محتوا و زیرساختهای آن توجه شود بهشدت رشد کردند و این امر منجر به انحصار و از بین رفتن برخی از محتواها خواهد شد. با روند تغییری که در راستای تحول در سازمان تبلیغات آغاز شده باید شاهد توجه بیشتری به توزیعکنندگان محتوایی در زیرمجموعههای سازمان باشیم.
اسماعیلی اظهار داشت: بسترهای تولید و توزیع محتوا در حال حاضر همچون دکانهای خالی محسوب میشوند و سازمان تبلیغات اسلامی میتواند برای افزایش کیفیت در این مسیر نقش مؤثری ایفا کند.
امروز (۲۷ اردیبهشت) در تقویمهای جهانی به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی و در کشور ما روز روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است.