گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد گفت: امروز مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین به عنوان مصداق بارز مظلومیت و رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به عنوان نماد عینی ظلم و ستم در جهان هستند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی حمایت از مردم مظلوم فلسطین شهرستان گناباد با اشاره به تشدید جنایتهای اخیر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم غزه افزود: بر اساس تعالیم اسلامی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با ظالم یک وظیفه است که باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی تاکید کرد: امروز فلسطینیان مظلوم و بی دفاع، آماج سیاستهای خصمانه اشغالگران قرار دارند و باید به شیوه های گوناگون پشتیبانی خود را از آنان نشان دهیم.

امام جمعه گناباد استفاده از فضای مجازی و فرهنگی و رسانه های ارتباط جمعی را از ظرفیتها و بسترهای بسیار مهم این بخش برشمرد و گفت: باید در کنار آگاه سازی مردم نسبت به ابعاد جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی بصیرت خود را در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین نشان دهیم.

صادقی نسب افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی برابر ددمنشی استکبار جهانی مهمترین وظیفه دینی و انقلابی آحاد مردم و بخشهای مختلف است و در شرایطی که این روزها رژیم غاصب صهیونیستی بر ابعاد جنایتهای خود افزوده است باید ثابت کرد که فلسطینیان تنها نیستند.

بخشدار مرکزی گناباد هم در این نشست گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی عامل انسجام بخش جهانیان و مسلمانان علیه ظلم و ستم است که فارغ از نژاد، دین و قومیت و ملیت یکصدا پشتیبانی خود را در سطح دنیا از فلسطنیان نشان می دهند.

سید محمد کاظم نظام گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی آرمان حمایت از مردم فلسطین در سطح جهانی گسترش یافته که تبلور بارز آن روز قدس است.

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد هم گفت: در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا امکان برگزاری تجمع و راهپیمایی در سطح گسترده مقدور نیست باید  با اقداماتی مانند تشکیل زنجیره انسانی با رعایت فاصله اجتماعی ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعتراض خود نسبت به جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی را به گوش جهانیان رساند.

رییس اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گناباد نیز گفت: باید فعالان فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با تهیه و انعکاس اخبار و گزارشها و فعالیتهای فرهنگی در این بخش بیش از پیش به وظایف خطیر خود در دفاع از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.

علی قنبری گفت: این اتحادیه با هدف هم افزایی بیشتر در بین دانش آموزان برای حمایت از فلسطینیان کانال ویژه ای تحت عنوان "اتحاد با مردم مظلوم فلسطین" ایجاد کرده است.

طبق تازه ترین آمار اعلام شده از سوی مقام های فلسطینی، شمار شهدای حملات و تجاوزهای وحشیانه صهیونیست ها در غزه طی ۱۰ روز گذشته به بیش از ۲۰۰ نفر و شمار زخمی ها به افزون  بر ۶۰۰ نفر رسیده است.