اسلام‌آباد - ایرنا - ارتش پاکستان از نهایی شدن یک معامله بزرگ با روسیه برای دریافت واکسن کرونا خبر داد که طی آن ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی خریداری و به پاکستان ارسال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پاکستان که از ماه‌های اخیر برای واکسیناسیون مردم خود علیه ویروس کووید-۱۹ اقدام به خرید واکسن‌های چینی و همچنین آسترازنکا از طریق برنامه کواکس کرد، اکنون از سفارش واکسن روسی اسپوتنیک-وی خبر داد.

رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه گزارش دادند: ارتش این کشور که مجری طرح خرید واکسن از روسیه که از آن به عنوان یک معامله بزرگ یاد می‌شود، است اعلام کرد: سفارش رسمی خرید ۲ میلیون دوز واکسن روسی نهایی شد و به زودی اولین محموله شامل ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک-وی به پاکستان منتقل می‌شود.

پاکستان شنبه گذشته بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا از طریق برنامه کواکس دریافت کرد و تاکنون بیش از ۳ میلیون دوز واکسن کرونا از چین وارد کرده است.

رئیس ستاد ملی مدیریت عملیات و مبارزه کرونا در پاکستان پیش‌تر اعلام کرده بود که کواکس تا نیمه اول سال جاری میلادی (ژوئن) بیش از ۱۷ میلیون دوز واکسن کرونا برای پاکستان تامین می‌کند.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۹ هزار و ۷۵۲ نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین ۸۸۲ هزار و ۹۲۸ نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در پاکستان از اواسط بهمن ماه ۹۹ با ورود اولین محموله واکسن کرونا از چین آغاز شد.

در جریان سفر رسمی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به پاکستان در هجدهم فروردین امسال، دو کشور بر توسعه همکاری برای مبارزه با ویروس کرونا و اجرای پروژه مشترک برای تولید واکسن روسی در پاکستان به توافق رسیدند.