یاسوج- ایرنا- مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمایشگاه کنترل کیفیت شن و ماسه در واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی این استان راه اندازی می شود. 

بهمن رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صاحبان واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد موظفند با توجه به درجه بندی نوع «الف» و «ب» محصولاتشان از اواخر خردادماه ۱۴۰۰ آزمایشگاه کنترل کیفیت شن و ماسه را راه اندازی کنند. 

وی افزود: بررسی های انجام شده و گزارش های رسیده نشان می دهد که انواع مصالح ساختمانی تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد کیفیت مطلوب و استاندارد لازم را ندارند. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این امر با توجه به زلزله خیز بودن استان نگران کننده بوده و لازم است که هر چه سریعتر برای رفع آن چاره اندیشی شود. 

رحمتی عنوان کرد: یکی از دلایل مهم پایین بودن میانگین عمر مفید طرح های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب است. 

وی ابراز داشت: دی ماه ۱۳۹۹ تاکنون ۱۸ واحد تولیدی شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم پلمب شده است.