به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی خاکی صدیق در بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران افزود: درحال حاضر در تمام نقاط کشور دانشگاه و موسسه آموزشی وجود دارد که این امر موجب شده تا در تمامی زمینه های تخصصی دانشجو تربیت شود.
وی ادامه داد: ایران در حوزه آموزش عالی خودکفا است و اکنون لازم است برای آموزش تقاضامحور برنامه ریزی انجام شود.
معاون آموزشی وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه های کشور به بلوغ لازم رسیده اند، به نحوی که اکنون صنایع به دانشگاه ها مراجعه می کنند و دانشگاه ها برای آنها دوره های تقاضا محور طراحی و برگزار می کنند.
خاکی صدیق توجه به حوزه فناوری و کارآفرینی را دیگر دستاورد آموزش عالی کشور عنوان کرد و گفت: راه اندازی مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در این راستا صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: حضور دانشگاه ها در نظام های رتبه بندی جهانی از دیگر دستاوردهای آموزش عالی کشور به شمار می رود، به نحوی که اکنون جایگاه دانشگاه های کشور در این رتبه بندی ها بسیار ارتقا یافته است.
معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص راه اندازی زیست بوم فناوری در کشور، گفت: این نوع فعالیت ها کشور را در برابر تحریم ها مقاوم کرده است.
خاکی صدیق اظهار داشت: بروز بیماری کرونا در کشور برای آموزش عالی یک آزمون سخت بود که خوشبختانه دانشگاه ها به خوبی از آن عبور کردند و فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه ها هیچ گاه متوقف نشده است.
وی افزود: در گذشته برخی از دانشگاه ها به حوزه الکترونیکی وارد شده بودند، اما با شیوع بیماری کرونا از دستاوردهای این دانشگاه ها استفاده شد و اکنون دانشگاه ها فعالیت های آموزشی خود را بر بستر مجازی پیگیری می کنند.
خاکی صدیق تاکید کرد: اکنون باید ارتقای کیفیت به عنوان توسعه آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: از چندسال گذشته موضوع ساماندهی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دستور کار قرار گرفت؛ در این روند واحد آموزشی حذف نخواهد شد بلکه موضوع تجمیع و ملحق شدن مورد توجه است.
معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: به روز رسانی سرفصل های درسی نیز در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و تاکنون هزار برنامه درسی به دانشگاه ها ابلاغ شده است و مابقی نیز ابلاغ خواهد شد.