همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از راه اندازی ستاد مردمی انتخابات در این سازمان با توجه به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ و ضرورت امید آفرینی در سطح جامعه خبر داد.

حجت الاسلام «محمدهادی نظیری» روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این راستا ظرفیت های مردمی شبکه تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان فعال شده است.

وی با بیان اینکه هیات های اندیشه ورز نیز در حوزه انتخابات اقدام به مساله یابی می کنند، افزود: این افراد آنچه را که مردم در فضای شهرستان ها، بخش ها و روستاها با آن مواجه هستند و می تواند با درگیر کردن ذهن مردم عاملی برای کاهش مشارکت در انتخابات باشد را بررسی کرده و به آن پاسخ می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: این مسائل و موانع، بررسی و تحلیل می شود چرا که هدف ما بکارگیری تمام توان و ظرفیت در راستای تحقق حضور حداکثری و چشمگیر مردم در پای صندوق های رای است.

حجت الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: گام و برنامه دوم این ستاد مردمی تبیین شاخص های ترسیم شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای عموم مردم است.

وی تاکید کرد: انتخاب دولتی کارآمد، برآمده از متن مردم، با فهم درست از مشکلات و مسائل، داشتن برنامه درست، منطقی و معقول برای خروج کشور از مشکلات کنونی به ویژه در حوزه اقتصادی بسیار مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تعدد و تکثر نامزدهای ریاست جمهوری، انتخاب را برای مردم مشکل کرده چرا که برای توده مردم امکان ارزیابی و رصد برنامه های داوطلبان ریاست جمهوری وجود ندارد.

حجت‌الاسلام نظیری پیشنهاد کرد که تیم های کارشناسی و تخصصی در هر یک از استان ها متشکل از جوانان نخبه حوزوی، دانشگاهی و متخصصان حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم را برای شناخت دقیق نامزدها یاری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: این گروه ها به مردم در انتخاب اصلح کمک کنند هر چند این به معنای توصیه به افراد برای جلب رای و نظر نباید باشد بلکه تنها به معنایی تبیین شاخص های مهمی است که رهبری معظم انقلاب در این حوزه ترسیم کردند.

حجت‌الاسلام نظیری درباره انتخاب اصلح نیز گفت: طبق فرموده رهبری انقلاب «دولت جوان، مومن، انقلابی که با اعتماد و اتکا به ظرفیت های داخلی کشور بتواند فضای کشور را پیش ببرد و تمام انرژی و توان خود را معطوف به ظرفیت های داخلی با کمک جوانان کند» معیارهای اصلی برای یک انتخاب اصلح است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.