ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان از روز چهارشنبه سه تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

مهدی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی نقشه های پیش بینی تا روز جمعه بارشی برای استان وجودندارد ولی از روز شنبه بارندگی هایی قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: روز گذشته وزش باد در استان گزارش شده است که بیشترین سرعت وزش باد در  اشنویه ۵۵ کیلومتر برساعت بوده و سرعت وزش باد در ارومیه نیز به ۱۵ کیلومتر برساعت رسید.

کریمی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: دمای ارومیه مرکز استان بین ۱۰ و ۲۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهر آذربایجان غربی گزارش شد.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی و با مردمانی به صورت عمده با شغل کشاورزی و دامداری است که پیش بینی‌های هواشناسی نقش مهمی در برنامه‌ریزی برای کشت داشت و برداشت محصول ایفا می‌کند.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

بارش های رگباری در فصل بهار پدیده غالب در اذربایجان غربی است که بر تولیدات زراعی و دیمی تاثیر مهمی دارد.