سنندج - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به شیوه الکترونیکی و از طریق سامانه "سیدا" انجام می‌شود.

صدیقه عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت‌نام الکترونیکی دانش آموزان از اول خرداد آغاز و تا پایان مرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه سیدا و درگاه پادا به نشانی http://pada.medu.ir نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان می‌توانند مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش‌آموزان را در این سامانه بارگذاری کنند و نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست، افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه در مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام می شود،

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزانی که مدرسه و مقطع تحصیلی آنان تغییر می کند نیز از طریق سامانه پادا انجام می‌شود و سامانه، درخواست خانواده‌ها را برای ثبت‌نام در مدرسه بررسی و نتیجه را به آنها اعلام خواهد کرد.

عبداللهی یادآور شد: دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات می توانند ثبت نام خود را انجام دهند، ضمن اینکه ثبت نام اولیه کلاس اولی‌ها از اول خرداد به صورت حضوری انجام خواهد شد و بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش ثبت نام آنها قطعی می‌شود.

وی همچنین به شرایط ثبت نام نوآموزان در مقاطع پیش دبستانی و اول ابتدایی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان چهار سال تمام در پیش دبستانی یک و دانش آموزان پنج سال تمام در پیش دبستانی ۲ و دانش آموزان ۶ سال تمام باید در کلاس اول ثبت نام شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، برگزاری هر گونه آزمون ورودی و مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در زمان ثبت نام نیز مدارس صرفا می توانند هزینه کتاب‌های درسی و بیمه درمانی را از دانش آموزان اخذ کنند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.