سبزوار - ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای طرح‌های سرمایه گذاری با رویکرد توسعه پایدار، تحرک خوبی در مناطق روستایی این استان ایجاد کرده است.

محمد صادق معتمدیان عصر چهارشنبه در دیدار با اهالی روستای دستوران شهرستان جغتای این استان افزود: یکی از رویکردهای دولت و مجلس توجه به اشتغال در مناطق روستایی است و طی سالهای اخیر با جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اقدمات موثری در حوزه توانمندسازی روستاییان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مناطق روستایی کانون مولد اقتصادی هستند و در توسعه کشور نقش موثری دارند ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی مسوولان کشور، دولت و مجلس در مناطق روستایی، توجه به حل مشکل اشتغال است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود ارتقای خدمات زیرساختی و عمرانی در مناطق روستایی اما مشکل اشتغال ساکنان روستایی برطرف نشده است.

وی افزود: خشکسالی های اخیر به ویژه در مناطق شرقی کشور و در استانهای دارای اقلیم خشک سبب مهاجرت جوانان به مناطق شهری شده که این موضوع منجر به رشد پدیده حاشیه نشینی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ شده است.

معتمدیان ادامه داد: در موضوع اشتغال مناطق روستایی بر مبنای ظرفیتهای هر منطقه و با رویکرد احداث صنایع فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی و دامپروری تا سقف ۳۰ میلیارد ریال به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آبادانی مناطق روستایی گفت: خدمات ارزشمندی طی دولت‌های مختلف در روستاها انجام شده بطوریکه اغلب مناطق روستایی کشور از نعمت آب، برق، خدمات درمانی و بهداشتی، مدارس و جاده بهره‌مند شده اند.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین در سالهای اخیر نهضت گازرسانی به روستاهای این استان آغاز شده به طوری که تا سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان‌ رضوی گازرسانی می شوند.

دیدار با خانواده‌های شهدا، سفر به مناطق شهری و روستایی، ملاقات‌های مردمی و نشست جمع‌بندی از جمله برنامه‌های سفر نیم روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان جغتای است.

سفرهای شهرستانی ۲ ماه اخیر استاندار خراسان رضوی برای بررسی میدانی وضعیت استان، آگاهی از درخواستها و نظرات ساکنان روستایی و شهری خراسان رضوی، بازدید از طرحهای عمرانی در حال اجرا، دیدار با خانواده‌های شهدا  و افتتاح طرحهای به ثمر نشسته بوده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.