به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در دیدار با مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: میزان رضایت، مسوولیت مهم ما را در این زمینه سنگینتر میکند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی ما است زیرا کنار کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی هستیم که به طور مستقیم با جامعه هدف در ارتباط بوده و توانستند آمار رضایت قابل قبولی را کسب کنند.
شریعتمداری ادامه داد: انسان با آرمانگرایی زنده است، زیرا اگر این آرمانگرایی را نداشته باشد مانند یک مرده است، تلاش، کوشش و آرزو است که به زندگی انسان امید و حیات میبخشد. آرمان گرایی در زندگی شخصی انسان به نوعی و در زندگی اجتماعی او به نوع دیگر نمایان میشود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: در زندگی اجتماعی هرچه آرمانها در نقاط دورتر باشد همواره انسان تلاش و کوشش بیشتری برای دستیابی به آن به خرج میدهد.
شریعتمداری با اشاره به موفقیتهای صندوق بیمه اجتماعی در کسب رضایتمندی جامعه هدف گفت: با وجود موفقیتهای بسیار زیاد مدیرعامل و مجموعه صندوق بیمه اجتماعی، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، بنابراین باید تلاش کنیم تا به آن دست یابیم.
وی افزود: عملکرد مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر موجب امید و اعتماد در جامعه روستایی و عشایری است.
شریعتمداری ضمن قدردانی از کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی تاکید کرد: روستائیان و عشایر منادی امید و اعتماد در ایران امروز هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از رویکردهای مهم در وزراتخانه را در دوره مدیریت خود انجام نظرسنجی از جامعه هدف در هرسیاست و اقدامی بیان کرد و گفت: این نظرسنجی با هدف آگاهی از میزان رضایت مردم و مخاطبین از وزارتخانه و کارگزاران ما صورت گرفت.
وی افزود: برهمین اساس یک تیم مجرب در اسفندماه سال گذشته، نظر سنجی علمی از جامعه هدف صندوق عشایر و روستائیان انجام داد.
شریعتمداری اظهار کرد: این نظرسنجی با حجم نمونۀ یک هزار و ۱۰۳ نفر در تمامی استانهای کشور انجام شد و گردآوری اطلاعات در اسفند ۱۳۹۹ توسط ۹پرسشگر از دانشگاههای تهران وعلامه طباطبایی در موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی صورت گرفت.
وی افزود: این نمونهگیری به شیوه تصادفی ساده و براساس اطلاعات و شماره تماس هایی که از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اختیار مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی قرار گرفته بود، انجام شد.
شریعتمداری تاکید کرد: این رضایت و اعتماد در زمانی که کشور با فرسایش اعتماد و امید مواجه است بسیار ارزشمند است.
طبق آمارهای اعلام شده شریعتمداری؛ ۶۰ درصد مخاطبین از افزایش مستمری خودشان تاحدی، زیاد و خیلی زیاد رضایت داشتهاند، ۵۲ درصد معتقد بودند که این میزان افزایش تا حدی، زیاد و خیلی زیاد در تامین هزینههای زندگی آنهاموثر بوده است.
وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی گفت: این یعنی ما در سالهای سخت تحریم و کرونا موفق شدیم تا حدی به معیشت مردم کمک کنیم.
به گفته شریعتمداری؛ درصد بالایی یعنی حدود ۳۰ درصد از مخاطبین اطلاع کافی از اجرای این طرح نداشتند، به عبارت دیگر اگر ما اطلاع رسانی موثرتری داشته باشیم این رضایت نیز بیشتر خواهد شد.
شریعتمداری بر همین اساس از کارگزاریهای صندوق بیمه اجتماعی خواست تا نماینده وی در بین روستائیان و عشایر و بالعکس باشند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طبق نظر سنجی یاد شده، ۶۳ درصد جامعه هدف این صندوق نسبت به مدیران زیاد و خیلی زیاد، ۳۰ درصد تاحدی اعتماد دارند و فقط ۷ درصد دارای اعتماد کم هستند. به معنای دیگر این اعتماد سرمایه اجتماعی مهمی است که در اختیار شماست و باید آن را پاس داشت.
وی افزود: طبق نظر سنجی مذکور ۵۰ درصد جامعه هدف به آینده صندوق اعتماد دارند و گفتهاند وضعیت صندوق در آینده بهتر میشود و فقط ۷ درصد گفته اند وضع بدتر خواهد شد.
شریعتمداری تاکید کرد: نکته ای که مسئولیت ما را بسیار زیاد می کند این است که ۸۶ درصد از مخاطبین این نظرسنجی گفته اند که این بیمه در ایام پیری و از کارافتادگی، تا حدی، زیاد و خیلی زیاد به کارشان میآید و ۸۳ درصد از خدمات کارگزاری های صندوق بیمه روستایی و عشایر به میزان بسیار زیاد وتاحدی، رضایت داشتند.
وی بر ضرورت حفظ این اعتماد و امید، ارتقاء خدمتگذاری و لزوم گسترش این امید و اعتماد در سایر قشرها و مناطق روستایی و عشایری تاکید کرد.