تهران- ایرنا- مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: درخواست اولویت بخش فنی شرکت‌های ارایه دهنده تجهیزات پزشکی به بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها برای دریافت واکسن کرونا به طور جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا سعید رضا شاهمرادی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از نمایشگاه دایمی تجهیزات پزشکی پارک فناوری پردیس که در حاشیه دهمین نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، عنوان کرد: تعدادی از شرکت های فعال در زمینه تجهیزات پزشکی مستقر در پارک فناوری پردیس خواستار اولیت قراردادن بخش فنی این شرکت ها در دریافت واکسن کرونا شدند، آنها بیان داشتند بخش فنی تجهیزات پزشکی در دوران کرونا دوشادوش کادر درمان در بخش های مراقبت های ویژه آی سی یو و سی سی یو در حال انجام وظیفه هستند.

شاهمرادی مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در این خصوص بیان کرد: ما نیز پیگیر این امر هستیم اما با توجه به اینکه ۷۴درصد فوتی ها بالای ۶۵ سال سن داشته اند، بنابراین اولویت بندی دریافت واکسن از سوی کمیته ستاد مقابله با کرونا صورت گرفته است و همچنین به دلیل محدودیت واکسن این کار به ترتیب در حال انجام است، اما ما به طور جدی پیگیر دریافت واکسن کرونا برای بخش فنی شرکت های تجهیزات پزشکی هستیم.

وی همچنین در مورد پیشرفت ای کشور در زمنی فناوری افزود: وضعیت و تغییر پارک فناوری پردیس با سال ۹۰ که بازدیدی از یکی از شرکت های مستقر در این پارک داشتم قابل مقایسه نیست و بسیار وسعت یافته و نمادی از فناوری در کشور شده است.

وی با بیان اینکه دو پیشنهاد برای پارک فناوری پردیس دارم ادامه داد: پیشنهاد من این است که یک آزمایشگاه جامع تجهیزات پزشکی در این مرکز دایر شود و مجوزها و امکانات مربوط به آن را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هماهنگ کنیم که نه تنها به مجموعه این پارک سرویس دهد بلکه به مجموعه شرکت های دیگر خارج از پارک فناوری پردیس نیز سرویس دهد.

شاهمرادی اظهارداشت: پیشنهاد دوم اینکه یک شرکت یا تشکیلاتی برای بحث مشاوره و بازدید از شرکت ها ایجادشود، که این دو مکمل هم هستند، الان بسیاری از استارتاپ ها وجود دارند که با مدارک و اسنادی که باید به اداره کل تجهیزات پزشکی برای اخذ مجوز ارایه دهند، بیگانه هستند.

وی یادآور شد: امروزه فعالیت در زمینه فناوری با سال های گذشته بسیار متفاوت شده است، جای تشکیلاتی برای آموزش شرکت های استارتاپی و نیز بازرسی از شرکت ها در پارک خالی است و اگرشکل گیرد بازوی کمکی برای اداره کل تجهیزات وملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خواهد شد و بسیاری از موانع موجود رفع می شود.

فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس

همچنین در این مراسم اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس نیز گفت: سال ۸۶ در داخل پارک ۴ شرکت تجهیزات پزشکی داشتیم الان ۵۰ شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی فعال هستند.

وی بیان کرد: اگر اتحادیه حاضر باشد ایجاد و مدیریت آزمایشگاه جامع  تجهیزات پزشکی را بر عهده بگیرد، پارک فناوری پردیس زمین را در اختیار قرار می دهد.

قنبرپور ادامه داد: در حال حاضر فرآیند دانش بنیان شدن یک شرکت کاملا باز است همه کارها توسط کارگزار انجام می شود و امضای نهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می دهد ما برای تجهیزات پزشکی و مجوز غذا و دارو نیز می توانیم این فرآیند را عین فرآیند موجود انجام دهیم و بتوانیم کاملا برون سپاری کنیم.